בעולם השיווק הדיגיטלי התחרותי של היום, שכנוע הגולש לבצע פעולה מסוימת שקשורה לעסק שלכם, בין אם זה ליצור קשר, לבצע רכישה או ללחוץ על כפתור מסויים דווקא באתר שלכם היא מסע מאתגר. גם אם אתם משווקים שרוצים להמיר לידים או בעלי עסקים שרוצים להגביר את הצלחת העסק, החשיבות של קריאה ברורה לפעולה היא קריטית. כאן נכנס לתמונה המושג "הנעה לפעולה". אבל מה זה CTA ואיך מייצרים אחת איכותית שתדאג להשרת את המטרות שלכם? הכל במאמר הבא.
מה זה CTA?
הנעה לפעולה (באנגלית CTA – Call To Action) היא הנחיה או הודעה שנועדה לעורר תגובה מיידית או לעודד מכירה מיידית. זאת הנחיה שמנחה את הקהל לקראת השלב הבא, ועושה את ההבדל בין עניין פסיבי למעורבות אקטיבית. בשיווק, הנעה לפעולה יכולה להיות פשוטה כמו כפתור שאומר "קנו עכשיו" או משפט שמעודד את הגולשים להירשם לניוזלטר. אבל מעבר לגבולות הפרסום, הנעה לפעולה משמשת ככלי פסיכולוגי חזק לקרוא ולגרום לפעולה ולא רק "להתבונן מהצד".
היסודות הפסיכולוגיים של הנעה לפעולה
הבנת החשיבות של הנעה לפעולה דורשת התעמקות במנגנונים הפסיכולוגיים שמפעילים את התגובות שלנו ל-CTAs. הדחף הזה מושרש ברצון המולד שלנו להתקדמות והישגים. כאשר מוצגת קריאה לפעולה, היא נוגעת לרצון הזה, ומציגה בפנינו דרך ברורה קדימה. לא מדובר רק בפעולה עצמה אלא בהבטחה להגשמה ולביצוע הנלווים אליה. זו הסיבה ש-CTA מעוצב היטב, בין אם בהגדרת מטרה אישית ובין אם בהקשר מקצועי, יכול להיות מעורר מוטיבציה.
מה זה בדיקת CTA
בתחום השיווק, בדיקת קריאה לפעולה מתייחסת לתהליך של התנסות בקריאות שונות לפעולה כדי לקבוע מה היעיל ביותר ביצירת התוצאה הרצויה, בין אם זה קליקים, הרשמות או רכישות. עם זאת, ניתן ליישם את הרעיון של בדיקה זו באופן רחב יותר על כל תרחיש שבו משתמשים באסטרטגיות שונות כדי להניע לפעולה. על ידי בדיקה שיטתית של גישות שונות, ניתן לזהות את הטריגרים המשכנעים ביותר לפעולה בתוך עצמם או בקהל שלהם ולכן אסור להמעיט בהבנה של מה זה בדיקת CTA.
יצירת קריאה לפעולה
להנעות לפעולה יש כללי מפתח ברורים שחשוב לדבוק בהם:
- בהירות – הקריאה לפעולה צריכה להיות ברורה וספציפית. הנחיות מעורפלות מובילות לתגובות מעורפלות. השתמשו במושגים כמו "קנו עכשיו", "לחצו כאן", "חייגו עכשיו" ועוד.
- ערך – תדגישו את התגמולים הפנימיים או החיצוניים הבאים לאחר הפעולה. לאנשים יש יותר מוטיבציה כשהם מבינים את ה'למה' מאחורי ה'מה', לדוגמה – "הרשמו עכשיו לניוזלטר וקבלו 10% הנחה עוד היום".
- פשטות – הדרך לפעולה צריכה להיות פשוטה ככל האפשר. מורכבות יכולה להרתיע אפילו את האנשים בעלי המוטיבציה הגבוהה ביותר, לדוגמה אם אתם רוצים לעודד הרשמה לניוזלטר, תגרמו לכך שמיד לאחר הלחיצה על הכפתור או ביצוע ההנעה לפעולה הגולש יגיע להרשמה ולא יצטרך להסתבך.
רעיונות להנעה לפעולה באתר
עבור איקומרס
- "קנו עכשיו – אל תחמיצו את המבצע הבלעדי שלנו" – יוצר דחיפות ומדגיש בלעדיות.
- "הוסף לסל – מוצרי החלומות שלך מחכים" – התאמה אישית של המסר, המציע הגשמת רצונות.
- "נצלו את הקופון שלכם לפני שהוא יפוג" – מציג תגמול רגיש לזמן.
עבור שירותי מנויים
- "הירשמו וקבלו גישה מלאה" – מדגיש את הערך של גישה מלאה.
- "התחילו את תקופת הניסיון בחינם שלכם עוד היום" – מוריד חסמי כניסה על ידי הצעת ניסיון ללא סיכון.
- "הצטרף לקהילת המומחים שלנו" – מדגיש את היתרון בהשתייכות לקבוצה נבחרת.
למעורבות בתוכן
- "קראו עוד – תצללו עמוק לתוך הסיפור" – מעודד עיסוק נוסף בתוכן.
- "צפו עכשיו כדי לראות על מה כולם מדברים" – יוצר תחושה של פומו (Fomo – Fear Of Missing Out).
- "השאירו תגובה – שתפו אותנו במחשבותיכם" – מזמין אינטראקציה ומשוב.
לרשתות חברתיות
- "עקבו אחרינו והישארו מעודכנים" – ממצב את המותג כמקור לטרנדים חדשים.
- "שתפו את הפוסט" – מעודד את המשתמשים לעסוק באופן פעיל בתוכן.
- "תייגו חבר שצריך לראות את זה" – מקדם טווח הגעה ואינטראקציה אורגניים.
לאירועים ווויבנרים מקוונים
- "שריינו מקומכם – מספר המקומות מוגבל" – מדגיש בלעדיות ודחיפות.
- "הירשמו לוובינר שלנו" – מציב את האירוע כהזדמנות לצמיחה אישית או מקצועית.
- "קבלו את כרטיס ה-Early Bird שלכם עכשיו" – מציע פרס על נקיטת פעולה מיידית.
סיכום
הנעה לפעולה, בין אם למטרה אישית ובין אם בפרויקטים מקצועיים היא מרכיב קריטי להצלחה. הבנה מה זה CTA ואיך להשתמש בו ביעילות יכולה להפוך שאיפות למציאות. על ידי שימוש בעקרונות של קריאה לפעולה, תוכלו לעורר את הגולשים לעבור מהכוונה ליישום. בין אם זה באמצעות בדיקת CTA בקמפיין שיווקי או קריאה אישית לפעולה בחיי היומיום, המפתח הוא ביצירת מסרים איכותיים, מושכים ובסופו של דבר מניעים לפעולה.