גוגל אנליטיקס, הכלי הפופולרי ביותר למעקב נתונים עוד התנהגות הגולשים באתר, הוכיח את עצמו ככלי נחוץ ביותר לבעלי אתרים, משווקים ובעלי עסקים שרוצים להבין ולשפר את החשיפה ואת אופן השימוש באתר שלהם. במאמר הבא נדבר על היסודות של גוגל אנליטיקס, על הגרסה החדשה שלו שנגיעו אלינו רשמית בשנת 2023 ועל שיטות הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס. כך שגם אם אתם פותחים חשבון אנליטיקס לראשונה וגם אם אתם מתפעלים אחד משלכם כבר תקופה, המאמר הזה ישרת אתכם.
מה זה גוגל Google Analytics?
גוגל אנליטיקס (או בקיצור באנגלית GA4 – Google Analytics 4) הוא כלי חינמי המספק שירות ניתוחי אתרים, סטטיסטיקות מפורטות ותובנות לגבי התנועה והיעילות של האתר שלכם. אנליטיקס עוזר במעקב אחר התנהגות משתמשים, מקורות רכישה, צפיות בדפים ועוד, ומאפשר לעסקים לקבל החלטות מושכלות על סמך נתונים אמיתיים. עם גוגל אנליטיקס 4, למשתמשים בכלי יש כעת גישה לחיזויים מדוייקים יותר, יכולות מעקב טובות יותר בין פלטפורמות ודגש על פרטיות ותובנות ממוקדות המשתמש.
פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס
אם אתם מעוניינים בפתיחת חשבון גוגל אנליטיקס 4, עקבו אחרי השלבים הבאים:
- הכנסו לאתר גוגל אנליטיקס והירשמו באמצעות חשבון הגוגל שלכם.
- עקבו אחרי ההנחיות כדי להגדיר נכס עבור האתר שלכם, תוך מתן פרטים חיוניים כמו שם וכתובת האתר שלכם.
- גוגל אנליטיקס יפיק קוד מעקב ייחודי עבור האתר שלכם.
גוגל אנליטיקס למתחילים - הכירו את לוח הבקרה
כשמסתכלים על הדשבורד של גוגל אנליטיקס 4 הוא יכול להיראות מעט מרתיע ומסובך, עם זאת, הוא תוכנן מתוך מחשבה על ידידותיות למשתמש. אלו הן הפונקציות עיקריות:
- דוחות בזמן אמת – ניתן לצפות בפעילויות המתרחשות באתר שלכם כגון כמות גולשים באתר בזמן אמת.
- דוחות קהלים – ניתן לקבל תובנות לגבי הדמוגרפיה, תחומי העניין וההתנהגות של הגולשים שלכם.
- דוחות התנהגות – גוגל אנליטיקס 4 מאפשר לעקוב אחר הפעולות שגולשים מבצעים באתר שלכם, כולל העמודים שהם מבקרים.
- המרות – ניתן לעקוב אחרי יעדים והמרות, תוך הבנת המסלולים הנכונים להצלחה באתר שלכם (מומלץ להשתמש במקביל גם בגוגל טאג מנג'ר).
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס
כדי להתחיל לאסוף נתונים, עליכם קודם כל לבצע הטמעת קוד גוגל אנליטיקס באתר שלכם. קוד המעקב הזה הוא קטע של JavaScript שאוסף נתוני משתמשים. כדי שהכלי יעבוד כמו שצריך ויציג לכם נתונים מדוייקים שקשורים לכל עמוד וחלק באתר שלכם, תצטרכו להטמיע את קוד המעקב ב-head של האתר.
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס
עכשיו הגיע הזמן לעשות את הצעד הבא ולהטמיע את הקוד של גוגל אנליטיקס באתר וורדפרס שלכם. אנחנו נסביר על ששלוש שיטות: הטמעת הקוד של גוגל אנליטיקס בוורדפרס ללא תוסף, שימוש בתוסף ודרך ניהול הקודים של אלמנטור.
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס ללא תוסף
אחת הדרכים הפשוטות ביותר להטמיע את קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס היא על ידי הוספה שלו ישירות לקבצי ערכת הנושא שלכם. שימו לב – השיטה הזו דורשת ידע בסיסי ב-HTML ו-PHP אבל היא יעילה ביותר.
שלבים להטמעת קוד Google אנליטיקס באופן ידני
- תשיגו את קוד המעקב שלכם בגוגל אנליטיקס 4 – תיכנסו לחשבון גוגל אנליטיקס שלכם, לכו לניהולף ותחת נכס, תלחצו על "פרטי מעקב" ולאחר מכן "קוד מעקב". תעתיקו את קוד ה-JavaScript שקיבלתם.
- תיכנסו לקבצי ערכת הנושא שלכם – בלוח הבקרה, תלחצו על מראה > עורך ערכת נושא.
- תערכו את ה-Header – חפשו את קובץ ה- header.php בספריית הערכת נושא שלכם. תפתחו את הקובץ הזה ותדביקו את קוד המעקב של גוגל אנליטיקס ממש לפני תג הסגירה </head>.
- שמרו שינויים – לאחר שהוספתם את הקוד, שמרו את השינויים והעלו את הקובץ בחזרה לשרת שלכם אם אתם משתמש ב- FTP.
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס באמצעות תוסף
למי שפחות נוח עם קוד, הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס יכולה להתבצע בקלות באמצעות תוספים. שיטה זו מפשטת את התהליך ומפחיתה את הסיכון לטעויות.
פלאגינים מומלצים להטמעת קוד גוגלאנליטיקס
- MonsterInsights – אחד התוספים הפופולריים ביותר של גוגל אנליטיקס עבור וורדפרס. הוא מאפשר הגדרה קלה ומציע תכונות מעקב מקיפות.
- Google Sitekit – תוסף רשמי של גוגל שלא רק עוזר לך להגדיר את Google אנליטיקס אלא גם משלב שירותי גוגל אחרים כמו Search Console ו-AdSense.
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס באמצעות אלמנטור
- עריכת קוד מותאם אישית – בלוח הבקרה, נווט אל אלמנטור > ניהול קודים.
- הוספת קוד מותאם אישית חדש – לחצו על "הוסף חדש", תן שם לקוד שלך (למשל, "Google Analytics"), והדביקו את קוד המעקב של אנליטיקס בשדה המצורף.
- בחרו תנאי תצוגה – תגדירו את המיקום ל"כל האתר" כדי להבטיח שהקוד מוטמע בכל הדפים.
- פרסום – לחצו על כפתור "פרסם" כדי להפעיל את הקוד.
שיטות עבודה מומלצות לשימוש בגוגל אנליטיקס 4
כדי למקסם את היתרונות של גוגל אנליטיקס, אנו ממליצים לכם לשלב את 2 הפעולות הבאות בתהליך:
- הגדרת יעדים ברורים – הגדירו מה אתם רוצה להשיג עם האתכם שלכם והשתמשו באנליטיקס כדי לעקוב אחר יעדים אלה באמצעות יעדים ואירועים.
- מעבר על דוחות באופן קבוע – תעשו לכם הרגל לבדוק את הניתוח שלכם כדי להבין מגמות, התנהגות משתמשים והשפעה של שינויים או מסעות פרסום.
למה חשוב להשתמש בגוגל אנליטיקס לצרכי SEO?
- ניתוח תנועה – GA4 מספק נתונים מקיפים על האופן שבו גולשים מוצאים את האתר שלכם. ניתן לראות אילו מנועי חיפוש מניבים את התנועה הגדולה ביותר, באילו מילות מפתח אנשים משתמשים כדי למצוא את האתר שלכם, ואיזה עמודים הם הפופולריים ביותר. המידע זה עוזר להבין מה עובד ומה לא, ומאפשר שיפורי SEO ממוקדים. בנוסף, ביצוע בדיקת כניסות לאתר עוזרת להבין מה מצב הטראפיק האורגני.
- תובנות התנהגות משתמשים – המדדים האלה יכולים לעזור לכם להבין את מעורבות הגולשים ולזהות אזורים שבהם האתר עלול לאבד מבקרים ולאפשר לכם לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לשפר את חווית המשתמש.
- מעקב המרות – Google Analytics מאפשר להגדיר ולעקוב אחר יעדים, כגון שליחת טפסים, רכישות מוצרים או הרשמות. על ידי ניתוח אילו מקורות ומילות מפתח מובילים להמרות, תוכלו לבצע אופטימיזציה של אסטרטגיית הקידום שלכם כדי למקד לתנועה בעלת המרות גבוהות.
- ניתוח שיעור היציאה – שיעור היציאה מדף הבית מציין את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר שלכם לאחר צפייה בדף אחד בלבד. שיעור יציאה גבוה מעמוד הבית עשוי לרמוז שדפי הנחיתה שלכם אינם רלוונטיים למה שהמבקרים מחפשים או שחווית המשתמש לוקה בחסר. זיהוי וטיפול בבעיות אלו חיוניים לשיפור הקידום.
- ביצועים במובייל – עם החשיבות הגוברת של חיפוש בסמארטפון, GA עוזר להבין איך האתר שלכם מתפקד במכשירים ניידים. אתם יכולים לראות כמה מהתנועה שלכם מגיעה מנייד וכיצדגולשים אלה מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם באופן שונה ממשתמשים במחשב שולחני.
- אופטימיזציה של תוכן ניתוח הביצועים של עמודים וסוגי תוכן שונים יכול לעזור לכם להבין איזה סוג תוכן מניב את הביצועים הטובים ביותר. זה מאפשר לכם למקד את אסטרטגיית יצירת התוכן שלכם בנושאים ופורמטים שמושכים ומשתפים את הקהל שלכם.
- תובנות מהירות אתר – מהירות אתר היא גורם דירוג חשוב בקידום אורגני. אנליטיקס מספק דוחות על זמני טעינת הדפים באתר שלכם. זיהוי ותיקון דפים בטעינה איטית יכולים לשפר את חווית המשתמש ולתרום לדירוג טוב יותר במנועי החיפוש.
- דוחות והתראות מותאמים אישית – אפשר ליצור דוחות מותאמים אישית המתמקדים במדדי SEO ספציפיים ולהגדיר התראות שיודיעו לכם על שינויים משמעותיים בדפוסי תנועה, המרות או מדדים אחרים. זה עוזר לכם להתעדכן בביצועי הקידום ולהגיב במהירות לכל בעיה פוטנציאלית.
סיכום
אנליטיקס משמש ככלי בלתי נפרד מעבודת אופטימיזציה מוצלחת לביצועי האתר שלכם. מפתיחת חשבון גוגל אנליטיקס ועד להטמעת הקוד שלו באתר, התהליך נועד להיות נגיש למתחילים וחזק מספיק עבור משווקים ותיקים. על ידי מינוף התובנות שמספק גוגל אנליטיקס 4, יכולים המשתמשים ליצור אסטרטגיות יעילות יותר, לשפר את חוויית המשתמש, ובסופו של דבר להשיג את היעדים הדיגיטליים שלהם .