תג קנוניקל – מהי תגית rel="canonical" ומתי משתמשים בה

תוכן עניינים

זמן קריאה: 3 דקות

מהו תג קנוניקל? תג קנוני הוא רכיב HTML (נראית כך: rel="canonical") המשמש למניעת בעיות תוכן כפול באינטרנט על ידי קביעת גרסה רשמית או מועדפת של עמוד מסוים. כשאתר מכיל הרבה עמודים עם תוכן דומה או זהה הנגיש באמצעות כתובות URL שונות, תג קנוניקל אומר למנועי החיפוש איזו גרסה של העמוד לאנדקס ולתעדף בתוצאות החיפוש. זה עוזר להימנע מפיצול דירוגי חיפוש על פני מספר עמודים ומבטיח שהדף המועדף מקבל את החשיפה ואת כוח הדירוג המתאימים. על ידי שימוש בתג קנוניקל, בעלי אתרים יכולים להפנות את מנועי החיפוש לעמוד הרלוונטי או הסמכותי ביותר, ובכך לשפר את ה-SEO ואת ביצועי החיפוש הכוללים של האתר.

תג קנוניקל

באילו מקרים משתמשים בתג קנוניקל?

  • תוכן זהה על פני מספר כתובות אתרים – כאשר אותו תוכן נגיש דרך כתובות אתרים שונות, תג קנוניל יכול לעזור למנועי החיפוש להבין איזו גרסה היא המועדפת. מצב זה נוצר לעיתים קרובות מסיבות טכניות או שיטות ניהול תוכן.
  • דפי תוכן דומים – עבור עמודים עם תוכן דומה מאוד, שבהם רק פרטים מינוריים שונים (כמו דפי מוצר עם צבעים שונים), התג יכול לציין איזו גרסה צריכה להיחשב הראשית.
  • גרסאות HTTPS לעומת HTTP – אם האתר שלכם נגיש באמצעות פרוטוקולי HTTP וגם HTTPS, שימוש תג קנוניקל יכול לציין את הגרסה המועדפת כדי למנוע בעיות תוכן כפול.
  • WWW לעומת גרסאות שאינן WWW – באופן דומה, אם ניתן לגשת לאתר שלכם עם קידומות www וגם בלי www, התג יכול לייעד את פורמט הדומיין המועדף.
  • פרמטרים של כתובת אתר – עמודים שמייצרים כתובות אתרים שונות עקב פרמטרי מעקב, מזהי הפעלה או אפשרויות מיון יכולים להשתמש בתג כדי להצביע על הגרסה הנקייה ונטולת הפרמטרים של כתובת האתר.
  • גרסאות ידידותיות למובייל – אם האתר שלכם מציע גרסאות חלופיות של עמודים למשתמשים במובייל, תג קנוניקל יכול להבטיח שמנועי החיפוש יאנדקסו את הגרסה הסטנדרטית של הדף.
  • תוכן בסינדיקציה אם אתם מפרסמים תוכן שמופיע בכמה אתרים (סינדיקציה), ניתן להשתמש בתג לזיהוי המקור.
  • סביבות פיתוח – לאתרים עם סביבת פיתוח או היערכות שנגישה למנועי חיפוש, תג קנוניקל יכול למנוע את הוספה של עמודים כפולים או עמודים בתהליך עבודה במקום האתר החי.

שימוש נכון ב-Canonical

יש למקם אותו בכותרת ה-HTML של העמוד הרצוי. יישום לא נכון של התג עלול לגרום לאינדוקס של העמודים, מה שמדגיש את החשיבות של שימוש זהיר. למרות שהתג הוא בגדר המלצה למנועי חיפוש, הם בדרך כלל מצייתים לו כשמשתמשים בה כמו שצריך. אם אתם משתמשים בתוסף יוסט SEO, אתם יכולים להעתיק את כתובת האתר הראשית ולהדביק אותה בתחתית מסך העריכה של העמוד בחלק של התוסף תחת "מתקדם", בשורה שכתוב בה "כתובת קנוניקל".

תגית קנוניקל

איך שימוש בקנוניקל משפיע על קידום אתרים?

תג קנוניקל מסייע לחוזק הקידום של האתר שלכם על ידי הפניית כל הקישורים לכתובת אתר יחידה. זה מונע את דילול ערך ה-SEO שיכול לקרות כשעמודי תוכן דומים רבים מתחרים זה מול זה (תוכן משוכפל). זהו היבט חשוב במיוחד עבור אתרי איקומרס שלעתים קרובות מציגים מוצרים במספר כתובות אתרים.

מקסום יתרונות SEO עם תגים קנוניקל - שיטות עבודה מומלצות

כדי למנף את התג הקנוני לתוצאות SEO אופטימליות, פעל לפי ההנחיות הבאות:

  1. העדיפו כתובות URL מוחלטות על פני יחסיות.
  2. תוודאו שהעמוד הקנוני הוא זה שאתם מתכוון לדרג.
  3. תערכו ביקורות של התגים שלכם כדי לשמור על הדיוק שלהם, במיוחד אחרי עיצוב מחדש של אתר או העברת מיקום.

לסיכום

תג קנוניקל הוא אמנם בגדר המלצה, אבל השימוש בו כבר הוכח כיעיל ושכדאי להשתמש בו. התהליך הוא פשוט וכל משתמש עם ידע בסיסי בניהול או קידום אתרים יכול להטמיע אותו, אז – למה לא בעצם?

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram