אם אתם מגיעים מעולם השיווק או מתעסקים בקידום עסקים בפלטפורמה כזו או אחרת, אתם בוודאי יודעים מה החשיבות של ביצוע מחקר מתחרים מעמיק כדי להבין מול מה או מי אתם מתמודדים . מחקר מתחרים הוא לא בגדר "אפשרי" – הוא חלק בלתי נפרד מעבודת השיווק שלכם. במאמר הבא נסביר איך עושים מחקר מתחרים בצורה יעילה ואיך הוא עוזר לגלות את הסודות לשיפור החשיפה ודירוג החיפוש שלכם.
מה זה מחקר מתחרים?
מחקר מתחרים הוא פעולה של ניתוח אתרי האינטרנט של המתחרים שלכם כדי לאסוף נתונים שיכולים להתאים גם לאסטרטגיות הקידום שלכם. התהליך הזה כולל חיפוש מילות מפתח, זיהוי תוכן רלוונטי, קישורים נכנסים וטקטיקות קידום אחרות המשמשות את המתחרים שלכם. המטרה הסופית של מחקר זה היא לזהות גם הזדמנויות וגם "איומים" בשוק של הנישה שלכם ולאפשר לכם להבין אילו התאמות ואסטרטגיות כדי לכם לשנות בתכנית הקידום שלכם .
סיבות עיקריות לביצוע מחקר מתחרים
- זיהוי מגמות שוק – שומר אתכם מעודכנים בשינויים והתקדמות בתעשייה.
- חשיפת פערים במילות מפתח – עוזר לגלות מילות מפתח שהמתחרים שלכם מדורגים עליהן שאולי חסרות לכם .
- ניתוח קישורים נכנסים – עוזר לנתח מאיפה מתחרים "מרוויחים" קישורים נכנסים, ומציג הזדמנויות פוטנציאליות לאתר שלכם .
- תובנות לגבי תכנים – הערכת גישת התוכן של המתחרים, כולל נושאים, עומק וסגנון .
איך עושים מחקר מתחרים ב-5 שלבים
שלב 1: זיהוי המתחרים שלכם – הצעד הראשון במחקר מתחרים יעיל הוא לזהות מי הם המתחרים שלכם. הם יכולים להיות מתחרים עסקיים ישירים או כל אתר שמתחרה על אותן מילות מפתח כמוכם. כלים כמו SEMrush, Ahrefs או כלים אחרים של גוגל יכולים לעזור לכם לקבוע מי הם המתחרים האמיתיים שלכם בקידום העסק.
שלב 2: ניתוח מילות מפתח של מתחרים – ברגע שיש לכם רשימה של המתחרים שלכם, השלב הבא הוא לנתח את מילות המפתח שהם מכוונים אליהם:
- מיפוי מילות מפתח – רשמו את מילות המפתח שעבורן מתחרים מדרגים והשוו אותן מול רשימת מילות המפתח שלכם.
- הזדמנויות של מילות מפתח – חפשו מילות מפתח בעלות נפח גבוה ותחרות נמוכה שהמתחרים מדרגים עבורן אבל האתר שלכם לא.
שלב 3: בדקו את אסטרטגיות התוכן של המתחרים – ניתוח אסטרטגיית התוכן של המתחרים שלכם יכול לספק תובנות לגבי סוגי התוכן המוצלחים בתעשייה שלכם. דברים שווה לבדוק:
- פורמט ואורך תוכן – האם מתחרים משתמשים בתוכן ארוך או קצר? באילו פורמטים (בלוגים, סרטונים, אינפוגרפיקה) הם משתמשים?
- איכות התוכן – העריכו את העומק, הקריאות והערך שמספקים התוכן של המתחרה.
- פערי תוכן – זהה נושאים שאינם נחקרים על ידי המתחרים, שיכולים להיות אזורים פוטנציאליים עבורך לשלוט בהם.
שלב 4: הערכת פרופילי קישורים נכנסים – קישורים חיצוניים הם מרכיב חיוני ב-SEO. הערכת פרופיל הקישורים של המתחרים שלכם יכולה לחשוף:
- מקור קישורים נכנסים – מאיפה מגיעים הקישורים? אתרים, בלוגים או פורומים בעלי סמכות גבוהה?
- איכות קישורים נכנסים – האיכות והרלוונטיות של דומיינים של קישורים נכנסים.
- אסטרטגיות לבניית קישורים – האם יש אסטרטגיות מסוימות שנראה שעובדות עבורן?
שלב 5: סקור את מבנה האתר ואת חווית המשתמש – מבנה האתר וחווית המשתמש ממלאים תפקידים קריטיים בביצועי SEO. שווה לִבחוֹן:
- ניווט באתר – כמה קל לנווט באתר שלהם?
- אופטימיזציה לנייד – האם האתר שלהם מותאם למשתמשים ניידים?
- קידום אתרים טכני – בדקו את מהירות האתר שלהם, השימוש ב-SSL ואלמנטים טכניים אחרים.
כלים מומלצים לביצוע מחקר מתחרים
- Ahrefs – מציע נתונים מקיפים על קישורים נכנסים, מילות מפתח ותוכן.
- SEMrush – מספק חבילה חזקה של כלי SEO, תוכן וניתוח שוק.
- Moz – ידוע במדדי סמכות התחום ובמשאבי מילות המפתח שלו.
סיכום
מחקר מתחרים הוא אבן יסוד באסטרטגיית קידום מוצלחת. על ידי הבנה איך עושים מחקר מתחרים בצורה יעילה, אתם יכולים להגיע לתובנות חשובות שמובילות לביצועי חיפוש טובים יותר. יישום השלבים המפורטים מאמר ישפר גם את ההבנה שלכם לגבי התחרותיות וגם יצייד אתכם בכלים טובים .