חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוטג'אר (Hotjar) – מפות חום ומעקב שימוש הגולשים באתר

תוכן עניינים

זמן קריאה: 3 דקות

הבנת האופן שבו גולשים מתנהגים ומקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם היא מפתח להצלחה. הוטג'אר הוא כלי שימושי מאוד שנועד לתת לכם תובנות מדויקות לגבי התנהגות הגולשים שלכם באמצעות מפות חום, הקלטות פעילות וניתוחים אחרים. במאמר הבא נדבר על מה זה Hotjar, איך להשתמש בו ביעילות, איך להטמיע אותו באתר וורדפרס והיתרונות שלו לקידום אתרים .

מה זה הוטג'אר?

הוטג'אר הוא כלי ניתוח ומשוב אינטואיטיבי All-In-One שעוזר להבין את אופן פעילות הגולשים באתר שלכם ולאסוף נתונים ולבצע משוב באמצעות מפות חום, שידורים חוזרים של הפעילות, ניתוח טפסים וסקרים ועוד. על ידי זה שתראו באופן ישן בעיניים שלכם את הקליקים ואת התנהגות הגלילה, מפות חום של הוטג'אר מציגות תמונה ברורה ומעשית של האופן שבו אנשים מקיימים אינטראקציה באתר שלכם. בעזרת התובנות שתקבלו תוכלו לקבל החלטות מונחות נתונים כדי לייעל את העיצוב, התוכן וחווית המשתמש של האתר שלכם .

הוטג’אר מפות חום (hotjar)

איך משתמשים בהוטג'אר?

השימוש ב-Hotjar מתחיל בהרשמה לחשבון והטמעתקוד המעקב שלו באתר שלכם. לאחר ההגדרה, תוכלו להתחיל ליצור מפות חום עבור עמודים שונים, להגדיר הקלטות כדי לראות איך הגולשים מנווטים באתר שלכם, לנתח את שיעורי מילוי הטפסים ולקבל משוב ישירות מהגולשים באמצעות סקרים ווידג'טים של משוב.

מהן מפות חום?

מפות חום הן הכלי מרכזי של הוטג'אר, הן מספקות ייצוג מקודד בצבע של המיקום בו הגולשים לוחצים, זזים וגוללים באתר שלכם. בעזרת תובנות אלו תוכלו לזהות מה הם האזורים הפופולריים, האלמנטים שמושכים תשומת לב ובעיות שימושיות אפשריות. אזורים עם נקודות אדומות = אזורים "חמים" או במילים אחרות האזורים עם הכי הרבה עניין / אינטראקציה.

הקלטות מסך

הקלטות מסך מציעות הפעלת וידאו של הפעילות של הגולשים ומאפשרות לכם לראות בדיוק כיצד מבקרים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. אפשרות זו עוזרת להבנת מסע המשתמש ובזיהוי היכן משתמשים מתמודדים עם קשיים או נוטשים.

הטמעת הוטג'אר באתר וורדפרס

הטמעת הוטג'אר באתר וורדפרס היא תהליך פשוט, בצעו את השלבים הבאים:

  • הירשם להוטג'אר וקבלו את קוד המעקב שלכם – לאחר ההרשמה, תקבלו קוד מעקב ייחודי להטמעה באתר שלכם.
  • התקינו תוסף להטמעה – חפש את התוסף של הוטג'אר במאגר התוספים של וורדפרס, התקינו אותו והפעילו אותו באתר שלכם.
  • הטמיעו את קוד המעקב היכנסו להגדרות התוסף והזינו את קוד המעקב שלכם.
  • אמתו התקנה – השתמשו בתהליך האימות של הוטג'אר כדי לוודא שקוד המעקב מותקן ופעיל כמו שצריך.

האפשרות הזו מאפשרת לכם להתחיל לאסוף נתונים באתר שלכם מבלי שתצטרכו לערוך קוד ישירות.

היתרונות של Hotjar לקידום אתרים

הוטג'אר הוא בעיקר כלי UX, אבל היתרונות שלו ל-SEO שלכם הם משמעותיים:

  • מעורבות משתמשים משופרת אם תבצעו אופטימיזציה לאתר שלכם בהתבסס על התובנות של Hotjar, אתם יכולים לשפר את מעורבות הגולשים, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ולעודד משכי ביקור ארוכים יותר – כולם סימנים חיוביים למנועי החיפוש.
  • אסטרטגיית תוכן טובה יותר – מפות חום והקלטות המסך יכולות להראות איזה תוכן תופס את תשומת הלב ומה לא מורגש, מה שמאפשר לכם לחדד את אסטרטגיית התוכן שלכם למען מעורבות ורלוונטיות טובים יותר.
  • שימושיות משופרת באתר – זיהוי ותיקון בעיות שימושיות מובילים לחוויית משתמש חלקה יותר, גורם קריטי בדירוג SEO. אתר ידידותי למשתמש מעודד יותר שיתופים, קישורים נכנסים וביקורים חוזרים.
  • קבלת החלטות מושכלת – הוטג'אר מספקת נתונים מדוייקים שיכולים להנחות את אסטרטגיית הקידום שלכם, מהתאמת מבנה האתר ועד אופטימיזציה של תוכן, ומבטיחה שההחלטות שלכם מבוססות על התנהגות המשתמש ולא על ניחושים.

סיכום

הוטג'אר עם מפות החום שלו ומערך הכלים האנליטיים שלו, הוא נכס מעולה לכל מי שמעוניין לשפר את ביצועי האתר שלו ואת קידום האתר. על ידי הבנה ושיפור האופן שבו גולשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם, תוכלו ליצור אתר מעניין יותר, יעיל יותר ובסופו של דבר ידידותי יותר למנועי חיפוש.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram