מחיר פרסום בפייסבוק הוא פרמטר חשוב לעסקים ומשווקים שרוצים למנף את טווח ההגעה הגדול של הפלטפורמה. גם אם אתם בעלי עסק קטן או עסק גדול, הבנת העלויות הכרוכות בפרסום ממומן בפייסבוק חיונית לניהול יעיל של תקציב השיווק שלכם .
פרסום ממומן בפייסבוק - מחירים
בממוצע, עלות המדיה בפייסבוק נעה בין 50-70 ₪ ל-1,000 הופעות (הנתון הזה מושפע מגורמים שנדבר עליהם בהמשך המאמר) .
לעסקים שרוצים להתחיל קידום ממומן בפייסבוק, הנה פירוט בסיסי:
- אתרי תדמית – תקציב התחלתי צריך לנוע בין 1,500 ש"ח ל-3,000 ש"ח.
- אתרי מסחר אלקטרוני – מומלץ תקציב התחלתי גבוה יותר של 2,500 ש"ח עד 4,000 ש"ח בעקבות התחרות שיש באתרי מסחר אלקטרוני.
עלות פרסום בפייסבוק
מעבר לעלויות הישירות של הצגת מודעות, מחיר הפרסום בפייסבוק כולל גם דמי ניהול. עלויות אלו מתחילות ב-2,500 ₪ ויכולות לעלות בהתאם להיקף העבודה, כגון:
- מספר הקמפיינים הנדרשים
- מספר המוצרים או השירותים המקודמים
- אם הקמפיין כולל מיקוד מורכב או צרכים יצירתיים, כמו עיצוב גרפי
הריטיינר לקידום בפייסבוק משקף את זמן העבודה והמאמץ הכרוכים בכך. קמפיינים מורכבים יותר עם מספר יעדים ודרישות יצירתיות יקבלו באופן טבעי שמירה גבוהה יותר.
מה משפיע על עלות הפרסום בפייסבוק?
מחיר פרסום בפייסבוק יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים:
- קהל יעד – ככל שהקהל שלכם ספציפי יותר, כך עלות הפרסום בפייסבוק עשויה להיות גבוהה יותר, מכיוון שאתם מתחרה עם מתחרים שממקדים לאותה קבוצה.
- מיקום מודעה – מודעות יכולות להופיע במקומות שונים כגון פיד החדשות של פייסבוק, סטוריז, מסנג'ר ואינסטגרם. למיקומים שונים יש עלויות שונות.
- מטרת הקמפיין – גם אם אתם מכוונים למודעות למותג, יצירת לידים או המרות, המטרה שלכם תשפיע על מחיר הקידום בפייסבוק.
- איכות ורלוונטיות המודעה – פייסבוק משתמשת במערכת מכירות פומביות שבה הרלוונטיות והאיכות של המודעה שלכם משפיעות על מחיר הפרסום הממומן בפייסבוק.
ההשפעה של אסטרטגיות הצעות מחיר על עלויות הפרסום בפייסבוק
פייסבוק מציעה אסטרטגיות הצעות שונות שיכולות להשפיע על הסכום שאתם משלמים על המודעות שלכם:
העלות הנמוכה ביותר: הגשת הצעות אוטומטיות – אפשרות ברירת המחדל של פייסבוק, שבה הפלטפורמה שואפת להשיג לכם את מירב התוצאות בעלות הנמוכה ביותר האפשרית. זוהי אופציה מצוינת למי שחדש בפרסום בפייסבוק או לבעלי תקציב גמיש.
מכסת הצעת מחיר – מאפשר לכם להגדיר הצעת מחיר מקסימלית עבור כל פעולה (קליק, הופעה וכו'). זה שימושי אם אתם רוצה לשלוט בעלויות שלכם בקפדנות, אבל זה יכול להגביל את טווח ההגעה שלכם אם הצעת המחיר שלכם נמוכה מדי בהשוואה למתחרים .
תקרת עלות – אסטרטגיה שמתמקדת בשליטה בעלות הממוצעת לתוצאה – מועיל כאשר אתם רוצה לשמור על עלות עקבית בכל מסע הפרסום שלכם .
עלות יעד – כאן פייסבוק מנסה לשמור על העלויות שלכם יציבות, ומכוונת לעלות ממוצעת לפעולה קרובה לסכום הרצוי. זוהי דרך ביניים בין גמישות ושליטה.
הכרה והבנת האסטרטגיות האלה חשובות לאופטימיזציה לעלויות הפרסום שלכם בפייסבוק, מכיוון שהן משפיעות ישירות על הסכום שאתם משלם כדי להשיג את יעדי מסע הפרסום שלכם .
טרנדים עונתיים
עלות פרסום פייסבוק יכולה להשתנות במהלך השנה בעקבות מגמות עונתיות. לדוגמה, העלויות נוטות לעלות בתקופות עם עומס כמו בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ותקופת החגים בדצמבר. בזמנים אלו, התחרות על שטחי פרסום גוברת, מה שמעלה את מחיר הפרסום בפייסבוק. (ניתן להיעזר בגוגל טרנדס לטובת זה) .
כמה עולה לפרסם בפייסבוק - סיכום
לסיכום, עלות פרסום פייסבוק תלויה בגורמים שונים, כולל יעדי הקמפיין, קהל היעד והמורכבות של תוכן המודעה שלכם. על ידי הבנת העלויות הללו, תוכלו לתכנן תקציב המתאים ליעדים העסקיים שלכם. אם אתם רוצים לצלול עמוק יותר לתוך הפרסום בפייסבוק ורוצים לנהל את הקמפיינים שלכם ביעילות, המומחים של About Digital ממליצים לעיין בקורס המקיף שלנו. הקורס הזה ידריך אתכם בכל מה שאתם צריכים לדעת כדי להקים ולהפעיל קמפיינים מוצלחים ללא צורך לבזבז זמן או לפנות לאיש מקצוע.