בעולם התחרותי של שיווק עסקים, בניית אתרים ושימוש בפסיכולוגיה לטובת השפעה על התנהגות הגולשים, הבנת ההעדפות של הקהל שלכם צריכה להיות בחשיבות ראשונה עבורכם. כאן נכנס לתמונה המונח "A/B Testing", המכונה גם בדיקות מפוצלות. במאמר הבא נדבר על מה זה A/B Testing, איך עושים A/B Testing, מה החשיבות וההשפעה שלה עבור הרווחים האישיים שלכם כבעלי עסקים וגם נציע תובנות לגבי היישום והמשמעות שלה.
מה זה A/B Testing?
בדיקת A/B היא תהליך שיטתי של השוואה בין שתי גרסאות של דף אינטרנט, אימייל או נכסי שיווק אחרים כדי לקבוע איזו מהן מניבה ביצועים טובים יותר. בעיקרו של דבר, זה כולל הצגת גרסה 'A' לפלח אחד של הקהל שלכם וגרסה 'B' לאחר, ולאחר מכן ניתוח התוצאות כדי לראות איזו גרסה משיגה את התוצאה הרצויה בצורה יעילה יותר. התוצאה יכולה להיות כל דבר, החל מ-CTR (שיעור קליקים) גבוה יותר, רמות מעורבות גבוהות יותר ועד לשיפור בשיעורי יחס המרה.
חשיבות הבדיקה לעסק שלכם
בתחום השיווק הדיגיטלי, החלטות צריכות להיות מבוססות נתונים כדי למקסם שיפורים. בדיקת A/B מציעה גישה מדעית לביצוע שינויים בנכסי השיווק שלכם בהתבסס על נתוני משתמשים אמיתיים, ולא על הנחות. זה עוזר גם בשיפור חווית המשתמש וגם מגדיל משמעותית את האפקטיביות של השיווק שלכם .
איך עושים A/B Testing
אופן הבדיקה הוא תהליך די פשוט. אם אתם מעוניינים לדעת איך עושים A/B Testing בצורה פשוטה אך יעילה, אנו ממליצים לכם לעבוד לפי ההנחיות הבאות:
- זהו את המטרה – הצעד הראשון הוא להגדיר מה אתה שואף להשיג עם מבחן A/B. בין אם מדובר בהגדלת מספר ההרשמות, הגברת המכירות או שיפור תעריפי פתיחת הדוא"ל, מטרה ברורה היא חיונית.
- בחרו את המשתנה לבדיקה – לאחר הגדרת המטרה, החליטו על האלמנט שברצונכם לבדוק. זה יכול להיות כל דבר, החל מהצבע של כפתור קריאה לפעולה, שורת הנושא של הודעת דוא"ל ועד לפריסה של דף נחיתה.
- צרו את הווריאציות – כדי לעשות בדיקת A/B אתם צריכים שתי גרסאות: הבקרה (A) והווריאציה (B). הבקרה היא הגרסה הנוכחית, בעוד שלווריאציה יש הבדל מרכזי אחד על סמך מה שאתם בודקים.
- פצלו את הקהל שלכם – חלקו את הקהל שלכם באופן אקראי לשתי קבוצות, וודאו שכל קבוצה דומה מבחינה סטטיסטית. קבוצה אחת תראה את גרסת הבקרה, בעוד שהשנייה חווה את הווריאציה.
- הפעילו את הבדיקה – הפעילו את בדיקת ה-A/B שלכם בו-זמנית לשתי הקבוצות במשך אותה תקופה כדי להבטיח תוצאות מדויקות. משך הבדיקה יכול להשתנות בהתאם לתנועת האתר שלכם ושיעורי ההמרה.
- נתחו את התוצאות – לאחר סיום הבדיקה, נתחו את הנתונים כדי לקבוע איזו גרסה עמדה ביעדים שלכם שהגדרתם מראש בצורה יעילה יותר, כלי כמו Google Analytics יכולים להיות מעולה לזה.
- תיישמו את הממצאים – אם הגרסה מתעלה על השליטה, שקול ליישם את השינויים בכל רחבי הלוח. עם זאת, אם אין הבדל משמעותי, ייתכן שתרצה להריץ בדיקות נוספות עם משתנים שונים .
אז מה זה AB TESTING? - סוגי בדיקות
אלמנטים של אתר אינטרנט
- וריאציות של כותרות – בדיקת כותרות שונות בדף נחיתה כדי לראות איזו מהן מובילה לשיעורי מעורבות או המרות גבוהים יותר.
- כפתורי קריאה לפעולה (CTA) – שינוי הצבע, הגודל או הניסוח של כפתורי הקריאה לפעולה כדי לקבוע איזו גרסה מביאה ליותר קליקים או פעולות שבוצעו.
- תפריטי ניווט – ניסוי עם הפריסה, הסדר או התוויות של תפריטי ניווט כדי לשפר את זרימת המשתמשים ולהגדיל את הצפיות בדפים בקטעים חשובים.
שיווק במייל
- שורות פתיחה – ניסוי שורות נושא פתיחה כדי לזהות מי מהם משיג שיעור פתיחה גבוה יותר.
- תוכן דוא"ל – שינוי הטקסט, התמונות או הפריסה בתוך האימייל כדי לראות איזו גרסה מניעה יותר המרות, כגון הרשמות או רכישות.
- זמני שליחה – בדיקת זמני שליחה או ימי שבוע שונים כדי לגלות מתי יש סיכוי גבוה יותר שנמענים יפתחו את האימייל ויתעסקו בו.
דפי מוצר
- תיאורי מוצר – השוואת סגנונות שונים של תיאורי מוצרים (נקודות תבליט לעומת פסקאות, מונחים טכניים לעומת מונחים של הדיוט) כדי לראות מה מוביל למכירות גבוהות יותר.
- תמונות וסרטונים – בדיקת ההשפעה של תמונות מוצר שונות או נוכחות של סרטון על מעורבות המוצר ושיעורי ההמרה.
- אסטרטגיות תמחור – ניסוי עם מצגות תמחור שונות (למשל, $20 לעומת $19.99) כדי לגלות מה יעיל יותר בקידום רכישות.
טפסים ותיקים
- שדות טפסים – צמצום מספר השדות בטופס הרשמה או סידורם מחדש כדי להגדיל את שיעורי הגשת הטפסים.
- תהליך התשלום – פישוט תהליך התשלום או בדיקת פריסות שונות (דף בודד לעומת ריבוי שלבים) כדי להפחית את שיעורי נטישת העגלה.
פרסום ותוכן
- העתקת מודעה וקריאייטיב – בדיקת A/B גרסאות שונות של עותק מודעה או חזותיים יצירתיים כדי לראות אילו ביצועים טובים יותר מבחינת שיעורי קליקים ושיעורי המרות.
- סוגי תוכן – ניסוי עם סוגים שונים של תוכן בלוג (מדריכי הוראות, רשימות, ניתוחים מעמיקים) כדי לזהות מה מוביל יותר תנועה ומעורבות.
קידום אורגני
מתי להשתמש בבדיקת A/B
בדיקות A/B הן צדדיות להפליא וניתן להשתמש בהן בתרחישים שונים, כגון:
- שיפור מעורבות המשתמש בדף אינטרנט
- הגדלת שיעורי ההמרה לחנות מקוונת
- שיפור האפקטיביות של מסעות פרסום במייל
- אופטימיזציה של דפי נחיתה ליצירת לידים גבוהה יותר
סיכום
ההבנה של מה זה A/B Testing ושליטה באיך עושים A/B Testing היא חלק בלתי נפרד מווידוא של תהליך שיווק תקין בכל הפלטפורמות. אם תשוו באופן שיטתי שתי גרסאות של נכסי השיווק שלכם ותנתחו את התוצאות, תוכלו לקבל החלטות מושכלות שמשפרות משמעותית את האפקטיביות השיווקית שלכם. המפתח לבדיקות A/B מוצלחות כרוך בתכנון קפדני וביצוע אופטימיזציה מתמשכת המבוססת על נתוני משתמש אמיתיים .