ראשי » קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) – מדריך לקידום אורגני למתחילים
קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) - מדריך לקידום אורגני למתחילים
מה זה קידום אורגני? הבנת הליבה של חשיפה במנועי החיפוש
מעוניינים בשירות קידום אורגני לעסק שלכם? השאירו פרטים
איך להיות מקום ראשון בגוגל?
המהות של קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני מתייחס לדירוג הטבעי של האתר שלכם בדפי תוצאות של מנועי החיפוש ללא צורך בפרסום בתשלום. הוא מסתמך במידה רבה על גישה אסטרטגית ליצירת תוכן, אופטימיזציה של מילות מפתח ובניית אתר ידידותי למשתמש. קידום אתרים אורגני בגוגל הוא קריטי כי שהוא מבטיח שהאתר שלכם יופיע לקהל היעד שלכם כאשר הוא מחפש מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם. חשוב לשים לב שלא "מספימים" ביטויים בתוכן. חשוב לשים לב שיש צפיפות מילות מפתח תקינה כדי לא לקבל ענישה מגוגל.
איך עושים קידום אורגני בגוגל - פעולות ראשונות
לשאלה איך עושים קידום אורגני בגוגל אין תשובה אחת מפני שקיימות המון פעולות אופטימיזציה שצריך לבצע בעבודה השוטפת כדי למקסם את התוצאות ולהיות הבולטים ביותר מבין כל המתחרים, אך יש כמה פעולות בסיסיות שבלעדיהן לא תוכלו להתקדם:
- מחקר מתחרים – הבנת השוק שלכם וביצוע מחקר מתחרים של הטופ 7 עסקים שאתם צריכים "לחשוש" מפניהם או להשוות את הרמה שלכם לשלהם ולעשות את הדברים יותר טוב היא חלק חשוב מאוד בתהליך. חשוב להבין לאיזה עומק של מים נכנסים כדי לדעת לתכנן משאבים בהתאם.
- מחקר מילות מפתח – הבסיס לקידום אורגני מוצלח. חלק בלתי נפרד מעבודת SEO היא לקדם מילות מפתח וביטויים ספציפיים שרלוונטים לעסק שלכם , שבהם קהל היעד שלכם משתמש בעת חיפוש מוצרים או שירותים כמו שלכם. מחקר מילות מפתח מעמיק יעזור לכם להגיע למקסום הקהל שייחשף לאתר שלכם . כמובן שחשוב לבצע גם בדיקת מיקומים בגוגל כדי לוודא שהעבודה שלכם תקינה.
- אופטימיזציה של תוכן האתר – שלבו את מילות המפתח שבחרתם שאותן תרצו לקדם בצורה טבעית בתוכן איכותי שנותן תשובה למענה או ערך לגולשים, גם בכותרות וגם בתוכן של העמודים באתר שלכם.
- שפרו את חווית בגלישה באתר שלכם – גוגל מעריך חווית משתמש איכותית, טובה ונוחה באתרים. וודאו שהאתר שלכם התאמה למובייל, נטען במהירות וקל לנווט בו בגלילה, לחיצה או מעבר בין עמודים.
- צרו מערך קישורים נכנסים איכותיים קישורים חיצוניים מאתרים בעלי וותק ומוניטין לאתר שלכם מאותתים לגוגל שהאתר שלכם הוא משאב בעל ערך שאפשר "לסמוך עליו", ובכך משפרים את הדירוג שלכם.
- עדכנו את התוכן שלכם באופן קבוע – תוכן "טרי" ועדכני מועדף על ידי מנועי החיפוש מכיוון שהעולם הולך ומתחדש כל הזמן, מה שאומר שבתחומים מסוימים, תוכן שהעליתם לפני חודש לא בטוח יהיה רלוונטי לחודש שאחרי. שמרו על בלוג או מדור חדשות מתוחזקים היטב באתר שלכם כדי לשמור על עדכניות ורעננות התוכן שלכם.
- קידום אתרים טכני – בצעו אופטימיזציה של האלמנטים הטכניים של האתר שלכם, כמו נתונים מובנים ומפות אתר XML, כדי להקל על הזחלנים של גוגל (סורקי מנועי החיפוש) להבין את האתר שלכם ולהוסיף אותו לאינדקס כמו שצריך.
האם קידום אורגני בגוגל מתבצע רק בתוך האתר?
כפי שהזכרנו מקודם , המטרה העיקרית ב-SEO היא לעזור לגוגל לסרוק את האתר שלכם ולהבין בדיוק על מה הוא מדבר ע"י ביצוע פעולות מסויימות שתורמות לכך. העזרה הזאת לא מתבצעת רק בתוך האתר , קיימות גם פעולות מחוץ לאתר שניתן לבצע כדי לשפר את הקידום והתנועה לאתר שלכם. בעולמות הקידום, פעולות בתוך האתר נקראות אופטימיזציה On-Site ומחוץ לאתר נקראות Off-Site. להלן ההבדלים בינהם:
אופטימיזציה On Site
- איכות תוכן – תוכן איכותי, אינפורמטיבי ורלוונטי המספק את כוונת המשתמש יכול לשפר את מדדי הדירוג והמעורבות של הדף.
- הגדרת תגיות Meta – ביצוע הגדרת תגיות מטא טייטל ומטא דיסקריפשן – אחראיות על הרושם הראשוני שהגולש מקבל עליכם עוד לפני שנכנס לאתר שלכם.
- תגיות כותרת (H 1, H 2, H3 וכו') – השתמשו בתגי כותרת ראשית ומשנה כדי לבנות את היררכיית התוכן שלכם בצורה תקינה. שילוב מילות מפתח בכותרות אלו יכול גם לעזור לקידום . שימו לב – כותרת ראשית מסוג H1 משלבים פעם אחת בלבד ובראש העמוד (מתחת לפירורי לחם).
- מהירות דף – דף אינטרנט הנטען במהירות יכול לשפר את חוויית המשתמש ולהפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה, מה שיכול להשפיע לטובה על דירוג הדף (מומלץ להיעזר בתוסף WP Rocket).
- התאמה למובייל – אתר רספונסיבי לנייד המציע חווית משתמש חלקה במכשירים ניידים יכול לשפר את דירוג הדף ואת הנראות שלו בתוצאות החיפוש במובייל.
- חווית משתמש – דף אינטרנט מעוצב וקל לניווט עם חווית משתמש אינטואיטיבית ומושכת יכול לשפר את מדדי המעורבות והדירוג של הדף.
- מבנה קישורים – וודאו שכתובות ה-URL הן תמציתיות, מובנות באופן הגיוני וכוללות מילות מפתח. הימנעו משימוש בכתובות URL ארוכות – וודא שהן ידידותיות למשתמש.
- אופטימיזציה של תמונות – בצעו אופטימיזציה לתמונות על ידי שימוש בשמות קבצים תיאוריים שמכילים מילות מפתח, הגדירו תגי alt, וכווצו את משקל התמונות לזמני טעינה מהירים יותר.
כדי לקבל נתונים ופרטים טכניים שאתם רוצים לטפל בהם נקודתית, אנחנו ממליצים להשתמש בתוכנה השם סקרימינג פרוג – כלי שסורק במהירות את כל כתובות האתר באתר שלכם ומציג לכם את כל הנתונים כדי שתוכלו לבצע אופטימיזציה באופן רוחבי אך נקודתי.
אופטימיזציה Off Site
אופטימיזציה מחוץ לאתר בקידום אורגני בגוגל מתייחסת לתהליך של שיפור הנראות והדירוג של האתר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) על ידי אופטימיזציה של גורמים שנמצאים מחוץ לאתר עצמו (משם השם Off Site).
המטרה של אופטימיזציה מחוץ לאתר היא לבנות את הסמכות, האמינות והפופולריות של האתר באמצעות גורמים חיצוניים שונים, מה שיכול בסופו של דבר להוביל לתנועה אורגנית גבוהה יותר ולדירוג טוב יותר במנועי החיפוש.
אופטימיזציה מחוץ לאתר כוללת מספר פעולות, למשל:
- בניית קישורים – בניית קישורים נכנסים איכותיים ורלוונטיים מאתרים אחרים לאתר שלכם יכולה לשפר את הסמכות והדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש, נקראים גם קישורים חיצוניים.
- שיווק במדיה חברתית – מינוף פלטפורמות מדיה חברתית לבניית מודעות למותג, יצירת קשר עם משתמשים והנעת תנועה לאתר שלכם יכול לשפר את הפופולריות והאמינות של האתר שלכם.
- פרסום אורח – כתיבה ופרסום של פוסטים אורחים איכותיים ואינפורמטיביים באתרים אחרים יכולים לעזור לבנות את הסמכות, הקישורים הנכנסים ותעבורת ההפניות של האתר שלכם.
- ספריות ורישומים מקוונים – רישום העסק שלכם במדריכים מקוונים ורישומים עסקיים רלוונטיים יכול לשפר את הנראות והאמינות של האתר שלכם.
- שיווק משפיענים – שיתוף פעולה עם משפיעני רשת בתעשייה שלכם כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלכם יכול לשפר את הפופולריות של המותג שלכם ולהוביל תנועת הפניות לאתר שלכם.
יעדים מרכזיים בקידום אורגני בגוגל
הגברת תנועה לאתר
בסופו של יום, בשביל להגיע ליעדים המבוקשים שלכם, הדבר הראשון שצריך לקרות הוא שיגיעו הרבה גולשים לאתר שלכם. בדיקה ומעקב של הכניסות לאתר כל פרק זמן היא קריטית להצלחה .
קידום מילות מפתח
הדרך שבה הגולשים מוצאים אתכם היא ע"י הקלדת משפט או מילת מפט רלוונטית לעסק שלכם שתתן להם תשובה למבוקשם. קדמו בצורה יעילה מילות מפתח שסביר להניח ימירו מבקרים ללקוחות.
עמידה ביעדי המרות
קיימים המון בוגי המרות שאליהם אפשר לכוון כעושים קידום אתרים אורגני בגוגל. הגדירו לעצמכם המרות שניבו לכם רווח כמו השארת פרטים, ביצוע רכישה או הורדת מדריכים כדי להיות ממוקדים .
קידום אורגני לעסקים - סיכום
התחלת תהליך SEO יכול ישנה משמעותית את כמות בגולשים שייחשפו לאתר שלכם ויוביל לצמיחה משמעותית עבור העסק שלכם. על ידי הבנת העקרונות של קידום אורגני בגוגל ויישום האסטרטגיות המפורטות במדריך, תשפרו את דירוג האתר שלכם בגוגל ותמשכו תנועה ממוקדת יותר לאתר שלכם. קידום אתרים הוא השקעה לטווח ארוך, וסבלנות, יחד עם מאמץ עקבי, הם המפתח להשגת הצלחה מתמשכת. מעוניינים לקבל שירות קידום אתרים מקצועי? צרו איתנו קשר עוד היום והמומחים של About ישמחו לתת לכם יחס אישי ומקצועי.