מה זה ASO?
ASO, או App Store Optimization, הוא תהליך של אופטימיזציה שמבצעים כדי לקדם דירוגים של אפליקציות בסמארטפונים בתוצאות החיפוש של חנות אפליקציות. התהליך הזה מכונה לעתים קרובות "ASO for SEO", כיוון שהמטרה היא להגדיל את החשיפה, בדומה לאופן שבו קידום אתרים שואף לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש. אבל מה זה ASO ואיך הוא שונה מ-SEO מסורתי? במאמר הבא נסביר הכל.
החשיבות של קידום אפליקציות ASO
היום כדי ליהנות מרווחים של אפליקציה, פיתוח האפליקציה לא תמיד מספיק. קידום אפליקציות חשוב כדי להבטיח שהאפליקציה שלכם תגיע לקהל המיועד לה. בלי קידום מתאים , האפליקציה שלכם עלולה ללכת לאיבוד בקלות בין מיליוני אפליקציות אחרות. ASO ממלא תפקיד חשוב באסטרטגיית הקידום הזו ועוזר להניע הורדות אורגניות ולהגדיל את החשיפה של האפליקציה.
מה ההבדל בין SEO ל- ASO?
בעוד שגם SEO וגם ASO מתמקדים בחשיפה ובדירוג, הפלטפורמות שהם מכוונים אליהן שונות. SEO עוסק באופטימיזציה לאתרים לדירוג גבוה יותר במנועי חיפוש כמו גוגל, בעוד ASO מתמקדת בחנויות אפליקציות כמו Apple App Store ו-Google Play Store. בקיצור, ASO הוא עבור אפליקציות מה קידום אתרים עבור אתרים .
הבדל מרכזי אחד הוא סוג מילות המפתח שבהן נעשה שימוש. בעוד ש-SEO מדגיש מונחי חיפוש שאנשים משתמשים בהם במנועי חיפוש, מילות מפתח של ASO סובבות סביב ביטויים שמשתמשי האפליקציה מקלידים בסרגלי החיפוש של חנות האפליקציות. לכן, ASO SEO יעיל (אופטימיזציה של חנות אפליקציות למנועי חיפוש) דורש הבנת ההתנהגויות הספציפיות של משתמשי האפליקציה.
איך מקדמים אפליקציה?
אופטימיזציה לכותרת והתיאויםר של האפליקציה – בדיוק כמו תוכן אתר, גם כותרות ותיאורי האפליקציה צריכים לכלול מילות מפתח רלוונטיות. לדוגמה, אם האפליקציה שלכם עוסקת בכושר, חשוב לכלול מונחים כמו "אפליקציית כושר" או "מעקב אימונים".
השתמשו בוויזואליות באיכות גבוהה – צילומי מסך, סרטונים וסמלי אפליקציה יכולים לעשות הבדל משמעותי בשכנוע משתמשים פוטנציאליים להוריד את האפליקציה שלכם. תמונות ויזואליות באיכות גבוהה תורמים למשיכה הכללית של האפליקציה ויכולים לשפר את אסטרטגיית קידום האפליקציה שלכם.
ביקורות ובדירוגים – ביקורות חיוביות ודירוגים גבוהים מגדילים את אמינות האפליקציה שלכם ויכולים להשפיע באופן משמעותי על הדירוג שלה בחנויות האפליקציות. תעודדו משתמשים מרוצים להשאיר ביקורות, מכיוון שהם ממלאים תפקיד חשוב ב-ASO.
רשתות חברתיות ופרסום בתשלום – ניתן לשפר את קידום האפליקציה בגוגל ובפלטפורמות אחרות על ידי הצגת מודעות ממוקדות וקידום האפליקציה שלכם בערוצי מדיה חברתית. הגישה הזו משלימה את פעולות ה-ASOשלכם על ידי העברת תנועה רבה יותר לרישום בחנות האפליקציות שלכם.
מעקב אחרי ביצועים – עקבו אחר ביצועי האפליקציה שלכם באמצעות כלי ניתוח. על ידי הבנת האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האפליקציה שלכם ואיך הם מוצאים אותה, תוכלו לשפר את אסטרטגיית ה-ASO שלכם לתוצאות טובות יותר.
קידום אפליקציות בגוגל: התפקיד של אסטרטגיות בתשלום ואורגניות
ASO חשוב לצמיחה אורגנית בחנויות אפליקציות, קידום אפליקציות בגוגל באמצעות מודעות בתשלום חשוב לא פחות. קמפיינים אוניברסליים לאפליקציות (UAC) של גוגל מאפשרים לכם לקדם את האפליקציה שלכם בחיפוש גוגל, יוטיוב ורשת המדיה של גוגל. הגישה המשולבת של ASO וקידום מכירות בתשלום מבטיחה שהאפליקציה שלכם תגיע למספר המרבי של משתמשים פוטנציאליים .
לסיכום
הבנה מה זה ASO ואיך לקדם אפליקציה בצורה נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל בהצלחת האפליקציה שלכם. על ידי שימוש בטכניקות SEO של ASO, כמו אופטימיזציה של כותרת האפליקציה, התיאור, הוויזואליה ומילות המפתח הרלוונטיות עבורכם, תוכלו לשפר משמעותית את החשיפה שלה בחנויות האפליקציות.