האסטרטגיות והשיטות המשמשות לקידום אתרים בינלאומי שונות באופן משמעותי מאלה המופעלות בקידום אתרים מקומי. במאמר הבא נדבר על ההבדלים בין קידום אתרים בישראל לקידום אתרים בחו"ל עם התמקדות בקידום אתרים בארצות הברית. אם תבינו את ההבדלים, תוכלו להתאים טוב יותר את אסטרטגיות ה-SEO שלכם כדי למקד לקהל מקומי או גלובלי.
הבנת קידום אתרים מקומי - הפרספקטיבה הישראלית
קידום אתרים לוקאלי מתייחס לקידום שמטרתו העיקרית היא למשוך תנועה מאזור גיאוגרפי ספציפי. בהקשר של קידום אתרים ישראלי, ההתמקדות היא בשיפור החשיפה בתוך ישראל. השיטות המופעלות לקידום אתרים מקומי כוללות:
- מיקוד למילות מפתח מקומיות – בקידום אתרים בישראל מילות מפתח מותאמות לשפה המקומית (עברית) ולהקשר התרבותי. לדוגמה, עסקים ישתמשו במונחים בעברית כמו "קידום אתרים בתל אביב" (חברת קידום אתרים) כדי למשוך משתמשים מקומיים. הדגשת שמות אזוריים, ערים ושכונות היא חיונית.
- כרטיס עסק בגוגל– גוגל לעסק שלי (GMB) הוא כלי חשוב לקידום אתרים מקומי. בישראל, עסקים מבצעים אופטימיזציה של פרופילי ה-GMB שלהם כדי להופיע בחיפושים מקומיים, במיוחד עבור שאילתות מבוססות מיקום כמו "מסעדות בקרבתי" או "משרדי עורכי דין בתל אביב". הבטחת מידע מדויק ומעודכן על GMB עוזרת לשפר את דירוג החיפוש המקומי ואת הנראות במפות גוגל.
- בניית קישורים מקומית – בניית קישורים נכנסים מאתרים מקומיים, בלוגים ופרסומים כאלה או אחרים היא אסטרטגיה חשובה בקידום אתרים בישראל. שיתוף פעולה עם משפיענים ועסקים מקומיים מגביר את האמינות ומגביר את הדירוגים בשוק המקומי.
קידום אתרים בינלאומי - התרחבות מעבר לגבולות
קידום אתרים בחו"ל מתמקד באופטימיזציה לטובת משיכת תנועה ממדינות ושפות שונות. בניגוד לקידום אתרים מקומי, קידום אתרים בינלאומי דורש הגדלת ראש וגישה רחבה יותר כדי לתת מענה לקהלים מגוונים ברחבי העולם.
- קידום אתרים רב לשוני ורב אזורי – אחד ההיבטים העיקריים של קידום אתרים בינלאומי הוא יצירת תוכן במספר שפות כדי לספק מענה לשווקים שונים. לדוגמה, עסק המכוון לשוק הישראלי והאמריקאי עשוי להיות עם תוכן גם בעברית וגם באנגלית.
הטמעת תגי hreflang חשובים בקידום אתרים בינלאומי כדי לציין את השפה והמיקוד האזורי של עמודים ספציפיים, כדי להבטיח שהגרסה הנכונה של האתר תופיע בתוצאות החיפוש עבור גולשים במדינות שונות.
- מחקר מילות מפתח בשווקים – בניגוד לקידום אתרים בארץ, שבו מחקר מילות מפתח הוא מקומי, קידום אתרים בחו"ל כולל מחקר מילות מפתח שרלוונטיות למדינות שונות. לדוגמה, מילות מפתח פופולריות בארצות הברית עשויות להיות שונות באופן משמעותי מאלה שבישראל, גם אם הן באותה שפה.
חשוב להשתמש בלים בינלאומיים מקצועיים כמו Google Keyword Planner, Ahrefs ו-SEMrush יכולים לעזור למצוא מילות מפתח רלוונטיות למדינות ספציפיות, ולהבטיח שהתוכן מותאם לקהל היעד.
- בניית קישורים גלובלית – בקידום אתרים בינלאומי, אסטרטגיית בניית קישורים חייבת להתרחב מעבר לגבולות המקומיים. רכישת קישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות גבוהה במדינות שונות היא קריטית לשיפור דירוג החיפוש העולמי.
שיתוף פעולה עם פרסומים בינלאומיים, משפיענים ובלוגרים יכול לשפר את האמינות והחשיפה של האתר באזורים רבים.
- שיקולים טכניים – היבטים טכניים של קידום אתרים בינלאומי כוללים ווידא שיש זמני טעינה מהירים לגולשים במדינות שונות, אופטימיזציה למכשירים ניידים ברחבי העולם, וניהול רשתות אספקת תוכן (CDNs) כדי להגיש תוכן ביעילות לקהלים בינלאומיים.
אתרים בינלאומיים משתמשים לעתים קרובות בדומיינים ברמה העליונה של קוד המדינה (ccTLDs), תת-דומיינים או ספריות משנה כדי להפריד בין תוכן לאזורים שונים (למשל, example.com/us/ עבור ארצות הברית ו-example.com/il/ עבור ישראל).
קידום אתרים בארצות הברית לעומת קידום אתרים בישראל
קידום אתרים בארצות הברית הוא תחרותי מאוד ודורש מעסקים להשתמש בתקציב מכובד ובאסטרטגיות מתקדמות כדי לבלוט. גודל השוק העצום גורם לכך שהתחרות על מילות מפתח היא מאתגרת, ועסקים צריכים להשקיע הרבה בקידום אתרים on site וגם offsite. הבדלים עיקריים:
- גודל שוק ותחרות – שוק ה-SEO של ארצות הברית הוא עצום, עם מספר לא מבוטל של עסקים שמתחרים על מיקומים גבוהים בתוצאות של מנועי החיפוש. זה מנוגד לקידום אתרים בישראל, שבו השוק קטן יותר, והתחרות, גם אם עדיין קיימת, פחות קשה. בארה"ב, עסקים מתמקדים בד"כ בשווקי נישה כדי לבלוט, בעוד שבישראל מיקוד רחב יותר יכול להיות יעיל יותר בגלל גודל הקהל הקטן יותר.
- אסטרטגיית תוכן – קידום אתרים בארצות הברית כרוך לרוב ביצירת תוכן הפונה לקהל מגוון, כולל מדינות שונות עם ניואנסים תרבותיים משתנים. – לעומת זאת, קידום אתרים בישראל מתמקד בדרך כלל בקהל הומוגני יותר, מה שמאפשר אסטרטגיות תוכן פשוטות יותר. ייתכן שעסקים אמריקאים יצטרכו ליצור תוכן שהוא רלוונטי לאזורים שונים, מהחוף המזרחי ועד החוף המערבי, בעוד שתוכן ישראלי יכול לרוב להיות ממוקד יותר באופן מרכזי.
- בניית קישורים ויחסי ציבור – בניית קישורים בארה"ב דורשת לעתים קרובות גישה מתוחכמת יותר, כאשר עסקים צריכים לאבטח קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים מאוד כדי לדרג היטב. זה מנוגד לקידום אתרים ישראלי, שבו לקישורים מקומיים יכולה להיות השפעה משמעותית יותר. אסטרטגיות יחסי ציבור (PR) בארה"ב יכולות להיות קמפיינים בינלאומיים, בעוד שבישראל יחסי הציבור הם בדרך כלל מקומיים יותר.
מסקנה - תתאימו את הקידום לסוג הקהל
גם אם מתמקדים בקידום אתרים בינלאומי או בקידום אתרים בישראל, הכרת קהל היעד היא המפתח להצלחה. קידום אתרים בחו"ל דורש גישות שונות בהשוואה לקידום אתרים מקומי, במיוחד מבחינת אסטרטגיית מילות מפתח, יצירת תוכן ובניית מערך בניית קישורים. לעסקים שרוצים להרחיב את טווח ההגעה שלהם, שילוב של SEO מקומי עם אסטרטגיות SEO בינלאומיות יכול לעזור לכם להגיע לקהלים מקומיים וגלובליים כאחד. צריכים ייעוץ מקצועי בנושא? צרו איתנו קשר והנציגים של About Digital ישמחו לעמוד לרשותכם .