מה זה SEO טכני? קידום אתרים טכני מתייחס לתהליך של אופטימיזציה של ההיבטים הטכניים של אתר אינטרנט כדי לשפר את הדירוג שלו בתוצאות מנועי החיפוש. סוג קידום זה מתמקד בעיקר בשיפור התשתית של אתר, תוך ווידוא שהוא מעוצב, מובנה ומקודד באופן שבו הזחלנים של מנועי החיפוש יוכלו לסרוק, לאנדקס ולעבד את התוכן שלו ביעילות. בניגוד לקידום אתרים רגיל, שלרוב מתרכז סביב יצירת תוכן ואופטימיזציה של מילות מפתח, קידום אתרים טכני עוסק באלמנטים האחוריים המשפיעים על נראות האתר.
ההבדלים בין קידום אתרים רגיל לקידום אתרים טכני
המטרה הסופית של כל שיטות SEO היא לשפר את החשיפה והדירוג של האתר, אך תחומי הגישה והמיקוד שונים באופן משמעותי בין קידום אתרים רגיל לבין קידום אתרים טכני:
קידום אתרים רגיל – מכונה לעתים קרובות "קידום On Site" ו"קידום אתרים Off Site", וכולל אופטימיזציה של תוכן, שילוב מילות מפתח ובניית מערך קישורים חיצוניים. ההתמקדות היא בעיקר באיכות התוכן, הרלוונטיות והסמכותיות, במטרה להפוך את עמודי האתר למושכים למנועי חיפוש ולמשתמשים כאחד.
SEO טכני – אופטימיזציה של המסגרת הטכנית של האתר. תחומי המיקוד של קידום אתרים טכני כוללים מהירות אתר, רספונסיביות, אנדוקס תקין, מבנה האתר, נתונים מובנים ואבטחה. המטרה העיקרית היא לוודא שאתר יעמוד בדרישות הטכניות של מנועי החיפוש לשיפור סריקה ואינדוקס.
קידום אתרים טכני - מרכיבי מפתח
כדי למנף קידום אתרים טכני כמו שצריך, חשוב להבין וליישם מספר מרכיבים מרכזיים:
- מהירות האתר – מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים הנטענים במהירות. אופטימיזציה של תמונות, מינוף מטמון הדפדפן ושיפור זמני התגובה של השרת הם שלבים חיוניים.
- אופטימיזציה לנייד – עם עלייה בשימוש של גלישה במובייל, הידידותיות לנייד הפכה לגורם דירוג קריטי. עיצוב רספונסיבי מבטיח שאתר נראה ומבצע ביצועים טובים בכל המכשירים.
- Secure Sockets Layer (SSL) – אבטחת SSL היא אות דירוג עבור Google. אתרים עם HTTPS מועדפים על פני אלה ללא, מכיוון שהם מספקים חיבור מאובטח.
- נתונים מובנים – הטמעת נתונים מובנים (סכימות) עוזרת למנועי החיפוש להבין את התוכן של האתר שלכם ויכולה לשפר את הרישומים שלך בתוצאות החיפוש עם Rich Snippets.
- XML Sitemap ו-Robots.txt – מפת אתר XML מפרטת את הדפים החשובים של אתר אינטרנט, ומוודאת ש-Google יכולה למצוא ולסרוק את כולם. בינתיים, קובץ Robots.txt אומר למנועי החיפוש היכן הם יכולים ולא יכולים להיכנס לאתר שלכם.
- כתובות URL קנוניות – אלו מונעות בעיות תוכן כפולות על ידי ציון הגרסה ה"קנונית" או ה"מועדפת" של דף אינטרנט באמצעות תגית קנוניקל, מועיל בתרחישים שבהם קיים תוכן דומה במספר כתובות URL.
סיכום
SEO טכני הוא פרמטר חשוב באסטרטגיית קידום אתרים מקיפה. על ידי התמקדות בהיבטים הטכניים של אתר אינטרנט, תוכלו לשפר את תשתית האתר שלכם ולהקל על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את הדפים של האתר שלכם לאינדקס – מה שיוביל לדירוג טוב יותר במנועי חיפוש, הגדלת כמות כניסות לאתר, ובסופו של דבר, יותר המרות. הבנת ההבדלים בין קידום אתרים רגיל לקידום אתרים טכני מאפשרת לכם ליצור גישה מאוזנת המתייחסת גם ליעילות התוכן וגם ליעילות הטכנית.