חלק מביצוע אופטימיזציה לקידום אורגני בגוגל הוא שמירה על דירוגים טובים. בדיקת מיקומים בגוגל ומעקב אחר הדירוגים הן פעולות שכל בעל אתר או איש מקצוע שמתעסק בתחום חייב לבצע כדי למקסם את התוצאות.במאמר הבא נסביר על חשיבות המעקב והבדיקה של המיקומים שלכם בגוגל, נפרט על הדרכים לעשות זאת ועל הכלים הטובים ביותר שזמינים לכך.
הבנת החשיבות של מעקב מיקום בגוגל
מעקב אחר מיקום בגוגל מאפשר לכם למדוד את האפקטיביות של אסטרטגיות ה-SEO שלכם, להבין מהו מיקומו של האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולזהות מה כדאי לשפר. על ידי מעקב אחר דירוג מילות המפתח שלכם, תוכלו להתאים את האסטרטגיות שלכם כדי לשפר את החשיפה של האתר שלכם, למשוך יותר תנועה לאתר ובסופו של דבר להשיג שיעורי המרה גבוהים יותר.
איך בודקים מיקומים בגוגל
קיימות מספרים דרכים לבדוק היכן בדיוק אתם ממוקמים מנוע החיפוש ביחס למתחרים שלכם הנה כמה כלים לבדיקת מיקומים בגוגל:
- Google Search Console – סרץ' קונסול הוא כלי חינמי שמסופק על ידי גוגל והוא חיוני לכל בעל אתר. זה הוא לא רק עוזר לבדיקת ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל אלא גם מציע תובנות לגבי מילות המפתח שהאתר שלכם מדורג עבורן, המיקומים שהוא מחזיק, ובאיזו תדירות הוא מופיע בתוצאות החיפוש.
- SEMRush – סמראש הוא כלי SEO מקיף שמספק ניתוחים ותובנות לגבי מעקב דירוג האתר שלכם בגוגל, ניתוח מתחרים ועוד הרבה יותר. הכלי מציע המון נתונים והוא שימושי במיוחד למעקב ובדיקת מיקומים בגוגל של מילות המפתח שלכם לאורך זמן ובאזורים שונים.
- SimilarWeb – סימילרווב מאפשר לכם לנתח את תנועת האתר שלכם ולהשוות בינה לבין המתחרים שלכם. זה תורם להבנת המיקום שלכם בשוק ואיך הדירוגים שלכם בגוגל משפיעים על החשיפה הכוללת שלכם באינטרנט.
טיפים למעקב מיקום בגוגל בצורה יעילה
- תהיו עקביים – תבדקו באופן קבוע את דירוג הביטויים שלכם כדי לעקוב אחרי ההתקדמות ולזהות מגמות.
- תתמקדו במילות מפתח רלוונטיות – תוודאו שאתם עוקבים אחרי מילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלכם ובעלות פוטנציאל להניע תנועה.
- תשתמשו בכלים מרובים – אף כלי אחד לא יכול לספק את כל התובנות. תשתמשו בשילוב של כלים חינמיים ובתשלום כדי לקבל תמונת מצב רחבה ומדוייקת יותר של הדירוגים שלכם.
- נתחו את מתחרים – הבנת עמדותיהם ואסטרטגיות המתחרים שלכם יכולה לתת לכם תובנות לגבי מעקב הדירוג שלכם.
- בצעו אופטימיזציה בשוטף – תשתמשו בנתונים שצברתם מהמעקב שלכם כדי לבצע אופטימיזציה מתמשכת של האתר ושל התוכן שלכם כדי לקבל דירוג טוב יותר.
סיכום
בדיקת מיקומים בגוגל ומעקב מיקומים בגוגל הן פעולות בלתי נפרדות מההצלחות של אתרים בעולם הקידום והשיווק. על ידי שימוש בכלים הנכונים אתם יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי ביצועי האתר שלכם, לייעל את אסטרטגיות ה-SEO שלכם ולהישאר לפני המתחרים. המטרה היא לא רק לעקוב אחרי המיקומים שלכם אלא להשתמש במידע הזה כדי לשפר את המצב הקיים ולגרום להגדלת החשיפה ולקידום מוצלח.
מעוניינים לבצע בדיקת מיקומים בגוגל ולדעת היכן אתם מדורגים ביחס למתחרים שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום והמומחים של About Digital ישמחו לעמוד לשרותכם.