חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקת תוכן משוכפל – איך להימנע תוכן כפול באתר שלכם?

תוכן עניינים

זמן קריאה: 2 דקות

כל מי שעוסק בקידום אתרים או בניהול תוכן באופן כולל, כנראה שמע בחייו את הביטוי "התוכן הוא המלך" לפחות כמו פעמים. עם זאת, כס המלכות מתערער ללפעמים כשמדובר בתוכן משוכפל – תוכן שיכול להשפיע לרעה באופן משמעותי על ביצועי הקידום והאמינות של האתר שלכם. במאמר הבא נגדיר את המושג, נציג כלים לבדיקת תוכן משוכפל, נדבר על ההשפעות של תוכן משוכפל על קידום אורגני ונספק תובנות לגבי ניהול והימנעות.

מה זה תוכן כפול?

תוכן משוכפל מתייחס לאזורי תוכן משמעותיים בתוך או בין דומיינים שתואמים לחלוטין תוכן אחר או דומים במידה ניכרת. זה יכול להתרחש בצורות שונות – בתיאורי מוצרים זהים באתרי איקומרס שונים, מאמרים שהועתקו ללא שינוי, או אפילו תוכן שהוסר מאתר אחר ופורסם מחדש. זיהוי וטיפול בתוכן משוכפל הוא קריטי, מכיוון שהוא יכול לפגוע ב-SEO שלכם ולהפחית את החשיפה של האתר שלכם בתוצאות של מנועי החיפוש.

בדיקת תוכן משוכפל

  • Copyscape – קופיסקייפ כלי לבדיקת תוכן משוכפל. הוא מאפשר לכם להזין כתובת URL או להדביק טקסט כדי למצוא מקרים של שכפול תוכן ברחבי האינטרנט. כלי מעולה שמבטיח שהתוכן שלכם ייחודי ולא מועתק בטעות או דומה מדי לתוכן קיים.
  • Siteliner – כלי מעולה נוסף לבדיקת תוכן משוכפל הוא Siteliner. הוא שימושי במיוחד לניתוח האתר שלכם, זיהוי תוכן משוכפל, קישורים שבורים ואפילו הערכת גודל העמוד הממוצע וזמני הטעינה. Siteliner מספק דוח מקיף שעוזר באופטימיזציה לאתר שלכם לביצועי קידום טובים יותר.
בדיקת תוכן משוכפל

ההשפעה של תוכן משוכפל על קידום אתרים

תוכן כפול יכול להשפיע לרעה על הקידום שלכם. מנועי חיפוש, בעיקר גוגל, שואפים לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר על ידי הצגת תוכן ייחודי ורלוונטי בתוצאות החיפוש שלהם. כאשר קיים תוכן כפול, מנועי החיפוש חייבים להחליט איזו גרסה היא ככל הנראה המקורית או הרלוונטית ביותר. זה יכול להוביל לבעיות הבאות:

  • חשיפה מופחתת – מנוע החיפוש עשוי להוסיף לאינדקס רק גרסה אחת של התוכן, אולי לא זו שאתם מעדיפים.
  • בלאגן בקישורים – קישורים נכנסים המפוזרים על פני כפילויות מרובות עלולים לדלל את הסמכות של התוכן שלכם.
  • דירוג נמוך יותר במקרים קיצוניים, מנועי חיפוש עשויים להעניש אתרים שלדעתם מפרסמים בכוונה תוכן משוכפל כדי לתמרן את הדירוגים.

ניהול והימנעות של תוכן כפול

חשוב להבטיח שהתוכן שלכם יישאר ייחודי ורענן. הנה כמה אסטרטגיות לניהול והימנעות של תוכן כפול:

  • השתמשו בתגיות קנוניות – על ידי שימוש ברכיב תג קנוניקל – rel="canonical", אתם יכול לומר למנועי החיפוש איזו גרסה של תוכן היא ה"רשמית", ובכך למנוע עונשי כפילות.
  • שפר מבנה קישורים הפנימיים – תוודא שאתם מקשרים באופן עקבי לאותה כתובת אתר בעת הפניה לדף באתר שלכם.
  • תיאורי מוצר ייחודיים – באתרי איקומרס, כתיבת תיאורי מוצר ייחודיים עבור כל מוצר יכולה למנוע כפילות בין דפים או אתרים שונים.

לסיכום

בעוד שתוכן משוכפל יכול להציב אתגרים משמעותיים לקידום האתר שלכם , הבנת ההשלכות שלו ושימוש בכלים לבדיקת תוכן כפול יכולים לעזור בהפחתת הסיכונים לקבל פסילה על התוכן שלכם . אם אתם לא בטוחים כיצד להתנהל במצב כזה, פנו לאנשי מקצוע שמתעסקים בתחום כדי לא לקחת סיכונים מיותרים .

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram