חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלגוריתם של גוגל – הצצה לסודות של מנוע החיפוש

תוכן עניינים

זמן קריאה: 3 דקות
בתור עמוד השדרה של מנוע החיפוש הדומיננטי ביותר בעולם, האלגוריתם של גוגל הוא נוסחה מורכבת ומוגנת ביותר המשמשת לאחזור נתונים מאינדקס החיפוש שלה ולספק באופן מיידי את התוצאות הטובות ביותר האפשריות עבור שאילתה. במאמר הבא נדבר על על איך עובד האלגוריתם של גוגל וההשלכות שלו על אסטרטגיות.

מהו האלגוריתם של גוגל?

האלגוריתם של גוגל הוא סט של כללים וחישובים שגוגל משתמשת בהם כדי לדרג את דפי האינטרנט בתוצאות החיפוש שלה. הוא מנתח גורמים כמו רלוונטיות של מילות מפתח, סמכות האתר, חווית משתמש ומאות קריטריונים אחרים כדי לקבוע את הסדר שבו אתרים צריכים להופיע עבור כל מונח חיפוש אפשרי. פעולתו המדויקת של האלגוריתם של גוגל היא סוד שמור מאוד, אך באמצעות תצפית והכרזות רשמיות, מומחי קידום אתרים השיגו תובנות לגבי רבים ממרכיבי המפתח שלו .

איך עובד האלגוריתם של גוגל

האלגוריתם של גוגל פועל באמצעות סדרה של שלבים, החל בסריקה והוספה לאינדקס, ולאחר מכן ניתוח ודירוג. להלן סקירה פשוטה:

  • סריקה והוספה לאינדקס גוגל משתמשת ב"סורקים" או "עכבישים" כדי לגלות תוכן חדש ומעודכן, החל מדפי אינטרנט, תמונות, סרטונים וכן הלאה. לאחר מכן, התוכן הזה מתווסף לאינדקס, מה שאומר שהוא מאוחסן במסד הנתונים העצום של גוגל.
  • ניתוח – כאשר משתמש מבצע חיפוש, האלגוריתם של גוגל מסנן את האינדקס שלו כדי למצוא את התוכן הרלוונטי ביותר. זה לוקח בחשבון את השאילתה של המשתמש, את הרלוונטיות של התוכן לשאילתה ואיכות התוכן.
  • דירוג – האלגוריתם מדרג תוכן על סמך למעלה מ-200 אותות דירוג. גורמי מפתח כוללים את הרלוונטיות של התוכן לשאילתת החיפוש, האיכות והייחודיות שלו, מספר הקישורים החיצוניים המפנים לדף (קישורים נכנסים), ואינדיקטורים של חווית משתמש כמו התאמה לנייד ומהירות הדף.
האלגוריתם של גוגל

האבולוציה של האלגוריתם של גוגל

האלגוריתם של גוגל אינו סטטי. עדכונים גדולים מתבצעים כל הזמן כדי לשפר את הרלוונטיות והאיכות של תוצאות החיפוש. כמה מעדכונים בולטים:

  • עדכון פנדה (2011) – תוכן ממוקד באיכות נמוכה, כגון תוכן דל וחוות תוכן.
  • עדכון פינגווין (2012) – מטרתו להקטין את דירוג האתרים שמפרים את הנחיות גוגל למנהלי אתרים, במיוחד אלה המעורבים בתוכניות קישורים מניפולטיביות.
  • עדכון האמינגבירד (2013) – שיפור ההבנה של שאילתות, שפה טבעית והקשר של מילים.
  • עדכון מוביילגדון (2013) – נתן עדיפות לאתרים מותאמים למובייל בתוצאות החיפוש לנייד.
  • עדכון ברט (2019 ואילך) – הבנה משופרת של עיבוד שפה טבעית כדי לפרש את ההקשר של שאילתות בצורה יעילה יותר.

עדכוני גוגל - איפה מתעדכנים?

כיום קיימים המון דרכים להיות במעקב אחרי עדכון גוגל שמתפרסם באופן רשמי. ניתן לעקוב אחרי קבוצות דיגיטל בפלפורמות שונות ברשתות החברתיות, יש קבוצות וואטסאפ שמנהלות דיונים בנושא וכמובן שקיימים גם כלים נוחים שנותנים אינדיקציה לגבי עדכוני גוגל חדשים. אנחנו ממליצים על כלי בשם Algoroo – כלי שמציג את התנודתיות בדירוגים בעקבות שינויים באלגוריתם של גוגל שמשפיעים על אופן הסריקה של האתר. השינויים הם בצבעי רמזור כשירוק מסמן עלייה בדירוגים וצהוב ואדום מסמנים שינויים חריגים שכדאי לבדוק. עדכון גוגל יכול להועיל לקידום שלכם אך יכול גם לפגוע באתר, הכל תלוי באמת ההתאמה של האתר שלכם לסוג עדכוני גוגל שמתחדשים .

השלכות על הקידום האורגני

ההבנה איך האלגוריתם של גוגל עובד היא קריטית לביצוע קידום אורגני יעיל. קבלו מאיתנו טיפים להתמודדות עם עדכונים גדולים:

  • התמקדו בתוכן איכותי – צרו תוכן רחב, ייחודי ומעניין המתייחס לצרכים ולשאלות של הגולשים.
  • אופטימיזציה למילות מפתח – בצעו כל תקופה מחקר מילות מפתח חדש, שילוב מילות מפתח רלוונטיות באסטרטגית בכותרות, בטקסט ובכללי בכל האתר שלכם יכול לעזור לשפר את החשיפה והדירוגים.
  • שפרו בשוטף את חווית המשתמש – ודאו שהאתר שלכם ידידותי למובייל, נטען מהר ומספק חווית משתמש חלקה.
  • בנו מערך קישורים חיצוניים איכותיים – בנו מערך קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין גבוה כדי להגביר את סמכות האתר שלכם.

סיכום

למרות שהמורכבויות של האלגוריתם של גוגל עשויים להיראות מרתיעים, המטרה הסופית שלו היא פשוטה: לחבר גולשים עם המידע הרלוונטי והאיכותי ביותר. על ידי התמקדות ביצירת תוכן בעל ערך, אופטימיזציה גם לגולשים וגם למנועי החיפוש ועמידה בקריטריונים של העדכונים האחרונים, מקדמי אתרים יכולים להמשיך את עבודתם בראש שקט למרות השינויים. מתלבטים האם האתר שלכם עומד בקריטריונים הנוכחים של האלגוריתם של גוגל? פנו אלינו עוד היום והמומחים של About Digital ישמחו לעמוד לשירותכם בבדיקת האתר ומתן ייעוץ מקצועי לצורך שיפור הקידום שלכם .

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram