מעקב אחרי היעילות של הקמפיינים שלכם אמור להיות חלק בלתי נפרד מהעבודה שלכם. אחד הכלים המומלצים לבצע את המעקב הזה הוא קוד UTM. במאמר הבא נסביר מה זה UTM, ממה הוא מורכב, איך עובדים איתו ואיך הוא יכול לשפר ולייעל לכם את אסטרטגיות השיווק שלכם .
מה זה UTM?
UTM, ראשי תיבות של Urchin Tracking Module, הוא קוד יחסית פשוט שניתן להוסיף לסוף של כתובת אתר כדי לעקוב אחרי הביצועים של הקמפיינים שלו. הפרמטרים האלו מזוהים על ידי גוגל אנליטיקס וכלי ניתוח נוספים שמאפשרים לאנשי שיווק לקבל תובנות מפורטות לגבי הביצועים של הקמפיינים שלהם .
הרכיבים של קוד UTM
קוד UTM מורכב מחמישה פרמטרים מרכזיים:
- מקור (Source) – מזהה מאיפה מגיעה התנועה. לדוגמה, המקור יכול להיות מנוע חיפוש, ניוזלטר או אתר מדיה חברתית.
- מדיום – מציין נתונים ממקורות כמו מייל, CPC (עלות לקליק) או חיפוש אורגני.
- קמפיינים – פרמטר שמשמש לזיהוי קמפיינים ספציפיים, כמו מבצעי קיץ או השקת מוצר.
- מונח (Term) – משמש לחיפוש בתשלום כדי לעקוב אחרי מילות המפתח בקמפיין – עוזר לזהות איזה מילות מפתח מניבות תנועה.
- תוכן – שימושי עבור בדיקות A/B ומודעות ממוקדות תוכן, מבדיל בין מודעות או קישורים המפנים לאותה כתובת אתר.
למה להשתמש בקודי UTM?
- מעקב מדויק – קודי UTM מספקים נתונים מדויקים לגבי מקור התנועה באתר שלכם. כשמבינים מה זה UTM אפשר להבין שזה כלי חשוב לאנשי שיווק ופרסום שחשוב להם להבין מה עובד להם ומה לא .
- ניתוח קמפיינים טוב יותר – בעזרת שימוש ב-UTM, ניתן להשוות קמפיינים שונים כדי לראות איזה מהם מביאים ביצועים טובים יותר, מה שעוזר בהקצאת משאבים בצורה יעילה יותר.
- ROI משופר – הבנה איזה קמפיינים מניבים תנועה והמרות עוזרת בייעול ניהול תקציב השיווק שלכם, מה שמוביל לכך שיהיה החזר השקעה טוב יותר.
- דיווח משופר – פרמטרי UTM מאפשרים דיווח וניתוח מפורטים בגוגל אנליטיקס. ניתן לפרק נתונים לפי מקור, אמצעי, סוג קמפייו, מונח ותוכן כדי לקבל תצוגה מקיפה של ביצועי השיווק שלכם .
לסיכום
הבנה מה זה UTM ושימוש יעיל בקודי מעקב אלו יכולים לשפר לכם את היכולת לעקוב ולנתח את קמפיינים שאתם מקימים. על ידי הוספת הפרמטרים האלה לכתובות האתרים שלכם , תוכלו לקבל תובנות חשובות לגבי התנהגות הקהל שלכם, לייעל את אסטרטגיות השיווק שלכם ובסופו של דבר גם את החזר ההשקעה.