חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתונים מובנים (Schema Markup) – סכמות והשפעתן על קידום אתרים

תוכן עניינים

זמן קריאה: 4 דקות

נתונים מובנים, שידועים בשמם המקצועי – סכמות סימון (Schema Markup), הם סוג של קוד שניתן להוסיף לאתרים כדי לעזור למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן בעמודים באתרים. שימוש בנתונים מובנים יכול לגרום לכך שחלקים מסוימים מהתוכן באתר שלכם יופיעו במנועי החיפוש בצורות מיוחדות שמושכות את עיני הגולשים, מה שמשפר משמעותית את ה-CTR שלכם. במאמר הבא נסביר בפירוט מהם נתונים מובנים, אילו סוגים יש, איך ליישם אותם ומה תרומתם לקידום אתרים .

מהם נתונים מובנים?

נתונים מובנים הם פורמט סטנדרטי למתן מידע על דף וסיווג תוכן העמוד. הוא משתמש באוצר מילים ייחודי שמנועי החיפוש מבינים, ומאפשר להם לפרש את ההקשר של הנתונים בצורה מדויקת יותר. על ידי שימוש בנתונים מובנים, מקדמי אתרים יכולים להודיע ​​במפורש למנועי החיפוש על מה התוכן, מה שמקל על מנועי החיפוש להציג אותו בצורה אינפורמטיבית וידידותית למשתמש.

נתונים מובנים (Schema Markup)

סוגי נתונים מובנים

ישנם מספר סוגים של נתונים מובנים, כל אחד משרת מטרות שונות. הסכימות הנפוצות ביותר כוללות:

  • סכימת מאמרים – משמשת למאמרי חדשות, פוסטים בבלוג ותוכן דומה. זה עוזר למנועי החיפוש להבין את הכותרת, תאריך הפרסום, המחבר ופרטים קריטיים אחרים.
  • סכימת מוצר – משמשת עבור מוצרים ומידע קשור, כולל מחיר, זמינות וביקורות. סכימה זו חיונית עבור אתרי איקומרס.
  • סכימת מתכונים – משמשת למתכונים, פירוט מרכיבים, זמן בישול, מידע תזונתי וסקירות משתמשים. זה עוזר לבלוגרים של אוכל ואתרי מתכונים להתבלט בתוצאות החיפוש.
  • סכימת אירוע – משמשת לאירועים, מספקת פרטים כמו שם אירוע, תאריך, מיקום וזמינות כרטיסים.
  • סכמת עסקים מקומיים – משמשת לעסקים מקומיים, ומספקת מידע כגון כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה וסקירות של לקוחות.
  • סכמת פירורי לחם – עוזר למנועי החיפוש להבין את המבנה של אתר אינטרנט ואת היחסים בין דפים שונים.
  • סכמת שאלות נפוצות – משמש עבור דפי שאלות נפוצות, המאפשר למנועי חיפוש להציג שאלות ותשובות נפוצות ישירות בתוצאות החיפוש.
  • סכימת הדרכה – משמשת לתוכן הדרכה, המפרטת את השלבים הכרוכים בביצוע משימה, יחד עם החומרים הנדרשים.

כיצד ליצור נתונים מובנים

יצירת נתונים מובנים כרוכה בהוספת תגים ספציפיים לקוד ה-HTML שלכם. הפורמט הנפוץ ביותר לנתונים מובנים הוא JSON-LD (סימון אובייקטים של JavaScript עבור נתונים מקושרים), המומלץ על ידי גוגל.

הנה דוגמה בסיסית איך להוסיף נתונים מובנים באמצעות JSON-LD:

הסקריפט הזה מספק למנועי חיפוש מידע מובנה על המאמר, כולל הכותרת, תאריך הפרסום, המחבר והמוציא לאור.

יצירת נתונים מובנים עם Yoast SEO

התוסף יוסט SEO באתרי וורדפרס מייצר אוטומטית נתונים מובנים (סכימה) עבור האתר שלכם. כשאתם מתקינים ומפעילים את Yoast SEO, הוא כולל סימון schema.org ברקע עבור סוגים שונים של תכנים באתר שלכם, כגון מאמרים, דפי אינטרנט, פירורי לחם ועוד.

איך יוסט מייצר נתונים מובנים

  • סימון סכימה אוטומטי – יוסט מוסיף אוטומטית את הנתונים המובנים הדרושים של JSON-LD עבור כל עמוד ופוסט, ועוזר למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן .
  • אפשרויות תצורה – ניתן להגדיר היבטים מסוימים של הנתונים המובנים ביוסט, כמו הארגון או האדם שמאחורי האתר, פרופילים חברתיים ועוד.
  • סוגי סכימה – עבור סוגי תוכן ספציפיים כמו מאמרים, מתכונים, מוצרים ואחרים, יוסט מספק סימון סכימה מתאים על סמך התוכן .

שלבים לבדיקה והתאמה אישית של נתונים מובנים עם Yoast SEO

  • התקנה והפעלה של התוסף – אם עדיין לא עשיתם זאת, התקינו את התוסף ממאגר התוספים של וורדפרס והפעילו אותו .
  • הגדרות כלליות – עברו אל SEO > מראה חיפוש בלוח הבקרה של וורדפרס כדי להגדיר מידע כללי כמו הארגון שלכם או שם אישי, לוגו ופרופילים חברתיים .
  • סוגי תוכן – בכרטיסייה סוגי תוכן ב-SEO > מראה חיפוש, תוכלו לראות אפשרויות לסוגי תוכן שונים (פוסטים, דפים וכו') ולהתאים אישית את ההגדרות שלהם .
  • הגדרות סכימה – יוסט כולל לשונית סכימה בעורך הפוסטים / עמודים שבה ניתן לציין את סוג התוכן (למשל, מאמר, פוסט בבלוג). זה מבטיח כי נעשה שימוש בסימון הסכימה הנכון .
  • בדוק נתונים מובנים – השתמשו בכלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל או במבחן תוצאות עשירות כדי לאמת את הנתונים המובנים שנוצרו על ידי התוסף בעמודים שלכם .

היתרונות של נתונים מובנים לקידום אתרים

נתונים מובנים מציעים מספר יתרונות משמעותיים עבור SEO, כולל:

  • תוצאות חיפוש משופרות – נתונים מובנים יכולים להוביל לקטעים עשירים בתוצאות החיפוש, כמו דירוגי כוכבים עבור ביקורות, פרטי אירועים, מידע על מוצרים ועוד. רישומים משופרים אלה מושכים יותר את העין ויכולים להגדיל את שיעורי הקליקים .
  • אופטימיזציה של חיפוש קולי – ככל שהחיפוש הקולי נעשה נפוץ יותר, נתונים מובנים עוזרים למנועי החיפוש לספק תשובות מדויקות ורלוונטיות לשאילתות קוליות.
  • הבנה טובה יותר על ידי מנועי חיפוש – נתונים מובנים מאפשרים למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן וההקשר של העמודים שלכם .
  • חשיפה מוגברת – סביר יותר שדפים עם נתונים מובנים יופיעו בתוצאות עשירות, בחלוניות ידע ובתכונות חיפוש מיוחדות אחרות, מה שמגדיל את החשיפה והתנועה הפוטנציאלית שלהם .
  • יתרון SEO לוקאלי – עבור עסקים מקומיים, נתונים מובנים יכולים לשפר את הנראות של החיפוש המקומי על ידי מתן מידע מפורט על העסק, כגון כתובת, מספר טלפון ושעות פעילות (קראו עוד על קידום לוקאלי) .

סיכום

נתונים מובנים הם אלמנט נחוץ עבור מומחי קידום אתרים. על ידי הטמעת נתונים מובנים באתר האינטרנט שלכם, אתם יכול לספק למנועי החיפוש הבנה ברורה יותר של התוכן שלכם, מה שמוביל לחשיפה משופרת, שיעורי קליקים גבוהים יותר וביצועי קידום כלליים טובים יותר. ככל שמנועי החיפוש ממשיכים להתפתח, החשיבות של נתונים מובנים רק תגדל, מה שהופך אותם למרכיב חשובבכל אסטרטגיית SEO מוצלחת.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram