שיווק משפיענים היא אסטרטגית שיווק שעוזרת למותגים להתחבר לקהל שלהם. באסטרטגיה של שיווק באמצעות משפיענים נעזרים באושיות רשת לקידום מוצרים, שירותים ומסרים. בצורה זו ניתן להגיע לקהל יעד ממוקד יותר. שיווק משפיענים הפך לדרך פרסום באסטרטגיית שיווק של הרבה עסקים. במאמר הבא נסביר על התהליך ונסביר על היתרונות והשיטות המומלצות שלו לעסקים שרוצים להגדיל את חשיפת המוצר או העסק שהם מפרסמים .
מה זה שיווק משפיענים?
שיווק משפיענים היא אסטרטגיה שמחברת בין בעלי עסקים לאנשים עם כמות עוקבים גדולה ברשתות החברתיות כדי לשפר את החשיפה של המותג, האמינות, ובסופו של דבר את המכירות. למשפיענים יש את הכוח להשפיע על החלטות הרכישה של העוקבים שלהם בזכות החיבור שלהם לקהל יעד מסוים, הידע, העמדה או מערכת היחסים שלהם עם הקהל שלהם. שיווק באמצעות משפיענים מאפשר לעסקים לנצל את הכוח הזה ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים באופן שמרגיש אישי ואמיתי יותר בהשוואה לפרסום רגיל.
קמפיין משפיענים - דוגמאות בשטח
השקת מותג אופנה – מותג אופנת רחוב שמשיקה קולקציית קיץ חדשה – המשפיענים הציגו את הקולקציה על ידי עיצוב תלבושות בדרכם הייחודית ושיתפו אותן באינסטגרם וטיקטוק, באמצעות האשטאג ספציפי שנוצר עבור הקמפיין. בקמפיין משפיענים לרוב גם מציעים לעוקבים שלהם קוד הנחה לשימוש ברכישות כדי לעודד את הרכישה, לרוב קוד הקופון גם מכיל את שם המשפיען (לדוגמה: gal17). מטרת הקמפיין היא להגביר את חשיפת המותג ולהניע מכירות בעזרת המלצות ותוכן מותאם אישית.
סקירת גאדג'טים טכנולוגית – חברת טכנולוגיה שמשחררת שעון חכם חדש משתפת פעולה עם משפיענים טכנולוגיים ויוטיוברים הידועים בביקורות הגאדג'טים המעמיקות שלהם. כל משפיען מקבל את השעון החכם לפני ההשקה הציבורית ויוצר סרטוני סקירה מפורטים המדגישים את התכונות, העיצוב והביצועים שלו. מטרת קמפיין משפיענים מסוג זה היא לחנך לקוחות פוטנציאליים לגבי המוצר וליצור באז סביב ההשקה, תוך הגברת האמינות והמומחיות של המשפיענים בקהילת הטכנולוגיה.
אתגר בריאות ואיכות חיים – מותג המתמחה בחטיפים בריאים ותוספי תזונה יוזם אתגר בריאות בן 30 יום, המזמין משפיעני כושר ובריאות להשתתף. משפיענים אלו מתעדים את התהליך שלהם ברשתות החברתיות, משלבים את מוצרי המותג בשגרת הבריאות היומיומית שלהם, ומעודדים את העוקבים שלהם להצטרף לאתגר. הקמפיין מתמקד בבניית קהילה סביב המותג והערכים שלו, קידום אורח חיים בריא והגברת המעורבות ומכירות המוצרים באמצעות תוכן אינטראקטיבי .
שיתוף פעולה בהדרכות יופי – מותג קוסמטיקה משיק קולקציית איפור במהדורה מוגבלת ומשתף פעולה עם משפיעני יופי ליצירת הדרכות באינסטגרם וביוטיוב. משפיעניות מדגימות "לוקים" שונים שניתן להשיג עם הקולקציה, חולקות טיפים וטריקים לאורך הדרך. הן גם מחלקות או מגרילות מתנות לעוקבים שלהן כדי לזכות בקולקציה. קמפיין משפיענים זה נועד להציג את המגוון והאיכות של המוצרים.
קמפיין נסיעות בר קיימא – סוכנות נסיעות המתמקדת בחופשות ידידותיות לסביבה משתפת פעולה עם משפיעני נסיעות שמקדמים קיימות. משפיענים אלו יוצאים לטיולים ליעדים שמציעה הסוכנות, מתעדים את חוויותיהם ברשתות ומדגישים את הפרקטיקות הקיימות של מקומות הלינה והפעילויות שהם עוסקים בהם. הקמפיין שואף להעלות את המודעות לאפשרויות טיול בר קיימא ולמשוך מטיילים בעלי מודעות סביבתית על ידי הצגת מציאות אמיתית -חיים, חוויות ועוד.
היתרונות של שיווק באמצעות משפיענים
- שיפור האמון – אחד היתרונות המרכזיים של שיווק משפיענים הוא האמון שהוא מביא לעסק. למשפיעני רשת יש קהל נאמן שמעריך את הדעות וההמלצות שלהם. בעזרת שיתוף פעולה עם המשפיענים הנכונים, תוכלו להגדיל את האמון הזה ולהקל על יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים שלכם בצורה משמעותית.
- טווח הגעה ממוקד ומעורבות – שיווק משפיענים מאפשר למקד את המסרים בצורה יעילה יותר. שלא כמו פרסום רגיל שפונה לקהל רחב, שיווק באמצעות משפיענים מאפשר גישה ממוקדת והגעה לקהלים ספציפיים שיש להם סיכוי גבוה יותר להתעניין במוצר או בשירות המוצעים. טווח ההגעה הממוקד ביחדב עם אסטרטגיות המעורבות של המשפיען תורמים לכך שיהיה יחס המרה גבוה יותר.
- יצירת תוכן אותנטי – משפיענים הם יוצרי תוכן גם במקצוע וגם בנשמה שלהם והם יודעים ליצור מסרים שהקהל שלהם יתחבר אליו. שיתוף פעולה עם משפיענים עוזר לייצר תוכן אותנטי ויצירתי שלא רק מקדם את המוצר אלא גם מעניין את הקהל וגורם לו לרצות להקשיב שוב ושוב.
שיטות עבודה מומלצות להצלחה בשיווק משפיענים
- בחירת משפיענים נכונים – ההצלחה של קמפיין משפיענים תלויה במידה רבה בבחירת המשפיענים. בעלי עסקים צריכים לחפש משפיענים שהעוקבים שלהם נקשרים לאופי שלהם ולנישות שבהם הם עוסקים. לא מדובר רק בכמות העוקבים אל גם בשיעורי מעורבות, איכות התוכן והרלוונטיות של המשפיען לערכי העסק.
- שת"פ צמוד – שיווק אפקטיבי בנוי על שיתוף פעולה טוב. בעלי העסק צריכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם נותני השירות, לתת להם את החופש ליצור תוכן שמרגיש אותנטי למותג האישי שלהם בשילוב התאמה ליעדי השיווק.
- למדוד ולנתח ביצועים – כמו בכל אסטרטגיית שיווק, חשוב למדוד ולנתח את הצלחת שיווק המשפיענים. צריך להגדיר יעדים ברורים ו-KPIs (Key Performance Indicators) כבר בהתחלה ולהשתמש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר ביצועים. גישה מבוססת נתונים מאפשרת לבצע התאמות ואופטימיזציות בזמן אמת, מה שמבטיח את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.
קמפיין משפיענים לזירוז החשיפה
שיווק באמצעות משפיענים הוא הזדמנות מעולה לבעלי עסקים להתחבר לקהל שלהם בצורה אמיתית אפקטיבית. עם שימוש נכון ברשתות החברתיות, שיווק משפיענים יכול לשפר את האמון במוצר או בעסק, להבטיח טווח הגעה לקהל ממוקד ולייצר תוכן איכותי. הצלחה בזירה הזו דורשת גישה אסטרטגית הכוללת בחירת המשפיענים הנכונים, שיתוף פעולה מלא בין שני הצדדים ומדידת ביצועים תמידית. צריכים מידע נוסף והמלצות לקמפיין משפיענים? צרו איתנו קשר עוד היום והמומחים של About Digital ישמחו לעמוד לשרותכם .