כל מי שמתעסק בקידום אורגני יודע שקיימים היום המון כלים ותוספים שיכולים לשפר את העבודה ע"י קבלת נתונים ופידבקים לגבי האופטימיזציה שבוצעה או שרוצים לבצע באתר. למי שמתעסק בקידום באתר שבנוי על מערכת וורדפרס, התוסף הבולט ביותר שמשמש כפתרון טוב לצרכי קידום הוא תוסף יוסט (Yoast SEO). במאמר הבא נתעמק בנפלאות התוסף ובפיצ'רים שהוא מציע ונבחן כיצד תוסף זה יכול לשפר משמעותית את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש ולשפר את אסטרטגיית הקידום שלכם לטווח הארוך.
היכרות עם Yoast SEO
יוסט SEO הוא תוסף וורדפרס מומלץ שנועד לעזור למקדמי אתרים לטפל בהגדרות SEO הקשורות לאתר שיובילו בסופו של דבר להגעה לדירוג גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש. בתור תוסף SEO הפופולרי ביותר, יוסט מציע חבילת תכונות המפשטות את המורכבות של האופטימיזציה למנועי חיפוש והופך אותה לנגישה למתחילים ולמנהלי אתרים מנוסים כאחד.
תכונות עיקריות של יוסט SEO
תוסף יוסט מציע הרבה הגדרות שמטרתן לשפר את החשיפה והמעורבות של המשתמשים באתר שלכם, אלו חלק מהן:
- ניתוח SEO – מעריך את התוכן שלכם מול שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים, ומציע תובנות מעשיות לשיפור הפוסטים והעמודים שלכם.
- בדיקת קריאות – מעבר לקידום אתרים, יוסט SEO עוזר לכם לוודא שהתוכן שלכם קל לקריאה ומשפר את המעורבות והשימור.
- קבצי Sitemap של XML – מייצר אוטומטית קבצי Sitemap של XML, מה שמקל על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר שלכם לאינדקס (קראו עוד על מפת אתר).
- מיקוד מילות מפתח – מאפשר לכם להגדיר מילות מפתח למיקוד בתוכן שלכם ולאחר מכן מנתח את מידת האופטימיזציה של הפוסט או הדף שלך עבור מילות מפתח אלו.
- ניווט בעזרת פירורי לחם (Breakcrumbs) – פירורי לחם משפרים את מבנה הניווט והקישורים הפנימיים של האתר, מה שמועיל הן לגולשים והן למנועי החיפוש.
אופטימיזציה של האתר שלכם עם Yoast SEO
כדי להפיק את המירב מ- Yoast SEO, חשוב לנצל את כל התכונות שלו במלוא הפוטנציאל שלהן. התחילו בביצוע מחקר מילות מפתח כדי לזהות את המונחים שהקהל שלכם מחפש. השתמשו בפונקציונליות המיקוד של מילות המפתח של יוסט כדי לבצע אופטימיזציה של כל עמוד או פוסט סביב מילות המפתח שבחרתם. שימו לב להצעות ה-SEO והקריאה של יוסט ובצעו התאמות בהתאם להמלצה.
בנוסף, נצלו את התכונות המתקדמות של התוסף, כגון תצוגה מקדימה של רשתות חברתיות, המאפשרת לכם לשלוט איך התוכן שלכם יראה ברגע שיתוף בפלטפורמות חברתיות. אל תשכחו לבדוק באופן קבוע את ציון ה-SEO של האתר שלכם בלוח הבקרה של התוסף ולבצע שיפורים מתמשכים.
מה ההבדל בין הגרסה החינמית לגרסת הפרימיום של יוסט SEO?
הגרסה החינמית מציעה מספיק פיצ'רים כדי להביא תוצאות מעולות לקידום אתרים, אך בגרסת הפרימיום יש כמה תכונות נוספות שיכולות לייעל את העבודה.
מה כוללת גרסת פרימיום של תוסף Yoast SEO:
- כל התכונות החינמיות – כולל את כל מה שמוצע בגרסה החינמית.
- מילות מפתח מרובות – מאפשר לבצע אופטימיזציה של התוכן עבור עד 5 מילות מפתח, לעומת אחת בלבד בגרסה החינמית.
- הצעות קישור פנימיות – מספק הצעות לקישור לדפים/פוסטים אחרים באתר שלכם כדי לשפר את מבנה האתר והקידום שלו.
- תובנות תוכן – מציג את 5 המילים או הביטויים שבהם אתם משתמשים הכי הרבה בדף שלכן כדי לבדוק אם הם תואמים למילות המפתח שבחרתם.
- מנהל הפניות – עוזר לנהל וליצור הפניות 301 עבור כתובות URL שבורות, דפים שנמחקו וכתובות URL שהשתנו ישירות מתוך התוסף.
- אין פרסומות – גרסת הפרימיום לא מציגה פרסומות בתוך ממשק התוסף.
- תמיכה – מציעה גישה חינם לשנה אחת לתמיכה פרימיום מצוות Yoast.
- תובנות תוכן אוטומטיות -מנתח את התוכן שלכם עבור אפשרויות קידום שונות באופן אוטומטי.
- שיפור עץ קישורים – עוזר לזהות פוסטים ודפים חסרי קישורים פנימיים, מה שמקשה למנועי חיפוש ולגולשים למצוא אותם.
ההחלטה בין הגרסה החינמית לגרסת הפרימיום של יוסט SEO תלויה בצרכים הספציפיים שלכם, בתקציב וברמת אופטימיזציית ה-SEO שברצונכם להשיג. עבור אתרים בסיסיים, הגרסה החינמית עשויה להספיק. מעוניינים לקבל מידע נוסף או לקבל הנחיות וייעוצים לגבי ההגדרות? צרו איתנו קשר והמומחים של About Digital ישמחו לעמוד לשירותכם .