חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גוגל טרנדס (Google Trends) – השוואת אופי חיפושי הגולשים

תוכן עניינים

זמן קריאה: 4 דקות

העולם מתקדם מהר ואיתו כמובן גם בני האדם. עם חלוף השנים, האופן שבו גולשים מחפשים מידע באינטרנט השתנה לחלוטין. כדי לשווק דברים באינטרנט בצורה יעילה וממוקדת לצורה שבה אנשים מחפשים את התשובות שלהם, חשוב לבצע מחקר מתמשך על התנהגויות החיפוש של הגולשים עדי באמת ללמוד אותם ולהבין את השינויים במגמות החיפושים שלהם. זה המקום שבו גוגל טרנדס נכנס לתמונה, כלי מומלץ שמציג בזמן אמת את מה שהגולשים בעולם מחפשים. במאמר הבא נסביר מה זה גוגל טרנדס ואיך הוא יכול לשנות את הגישה שלכם לאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם.

מה זה גוגל טרנדס?

בבסיסו, גוגל טרנדס (Google Trends) הוא כלי חינמי של גוגל שמאפשר למשתמשים לנתח את רמת הפופולריות של מילות חיפוש באזורים ובשפות שונות. הפלטפורמה מספקת תובנות לגבי נפחי מונחי חיפוש לאורך זמן, שיכולות להועיל לזיהוי נושאים מגמתיים, וריאציות עונתיות בהתנהגות החיפוש ועוד הרבה יותר. הבנה מה זה גוגל טרנדס ואיך להשתמש בו יכולה להיות תפנית מעולה לכל מי שרוצה להתקדם בדיגיטל.

ניצול הכוח של גוגל טרנדס למחקר שוק

בבסיסו, גוגל טרנדס (Google Trends) הוא כלי חינמי של גוגל שמאפשר למשתמשים לנתח את רמת הפופולריות של מילות חיפוש באזורים ובשפות שונות. הפלטפורמה מספקת תובנות לגבי נפחי מונחי חיפוש לאורך זמן, שיכולות להועיל לזיהוי נושאים מגמתיים, וריאציות עונתיות בהתנהגות החיפוש ועוד הרבה יותר. הבנה מה זה גוגל טרנדס ואיך להשתמש בו יכולה להיות תפנית מעולה לכל מי שרוצה להתקדם בדיגיטל.

גוגל טרנדס google trends

הבנת התנהגות צרכנים

מה תפקידה של גוגל Trends בהבנת התנהגות הצרכנים? על ידי מתן נתונים על נפח החיפוש של מונחים שונים, טרנדס מציע הצצה לעניין של הציבור בנושאים, מוצרים או אירועים ספציפיים. המידע הזה יכול להיות שימוש לבעלי עסקים שחשוב להם להבין טוב יותר את קהל היעד שלהם ולקבל החלטות מחושבות לגבי פיתוח מוצר, קמפיינים שיווקיים ויצירת תוכן.

איך משתמשים בגוגל טרנדס

  • כניסה לממשק: תיכנסו לאתר הראשי של Google Trendsבכתובת  https://trends.google.com בדפדפן שלכם .
  • חפשו מונח – בחלק העליון של דף הבית של גוגל טרנדס, יש תיבת חיפוש שבה אתם יכולים להזין כל מילת מפתח או ביטוי שאתם מעוניינים בו. לאחר הזנת מונח, תלחצו Enter או לחצו על אייקון החיפוש.
  • בדקו את התוצאות – אחרי שחיפשתם מונח, יוצג לכם גרף שמציג את העניין במונח זה לאורך זמן. אתם יכולים להתאים את טווח הזמן עבור גרף זה כדי לראות כיצד העניין השתנה בתקופות שונות.
  • בצעו השוואה בין מילות מפתח – אתם יכולים להשוות מונחי חיפוש מרובים על ידי לחיצה על כפתור "+ השוואה" והזנת מונח אחר. זה יראה לכם תצוגה השוואתית של עניין לאורך זמן בין התנאים.
  • תובנות גיאוגרפיות – מתחת לגרף העניין לאורך זמן, תוכלו לראות את הביצועים של מונח החיפוש שלכם באזורים שונים. ניתן לצמצם זאת לרמת מדינה, מדינה או עיר.
  • סינון קטגוריות – כדי לצמצם את החיפוש שלכם, תוכלו לסנן לפי קטגוריה. זה עוזר להשיג מגמות מדויקות יותר עבור מונחים שעשויים להיות להם משמעויות מרובות.
  • סינון סוגי חיפוש – גוגל Trends מאפשר לסנן לפי חיפוש באינטרנט, חיפוש תמונות, חיפוש חדשות, קניות בגוגל וחיפוש יוטיוב, כדי לראות כיצד המונח מתפקד בפלטפורמות שונות.
  • גלו חיפושים פופולריים – מלבד חיפוש מונחים ספציפיים, אתם יכולים לחקור חיפושים פופולריים כדי לראות מה פופולרי כרגע. תלחצו על האפשרות "חיפושים פופולריים" עבור מגמות יומיות או בזמן אמת.
  • הירשמו להתראות – אתם יכולים להגדיר התראות במייל עבור כל מונח חיפוש כדי להתעדכן בפופולריות שלו. פשוט תלחצו על התפריט (שלוש נקודות) ליד מונח חיפוש ובחר "הירשם לעדכונים".
  • הורדת נתונים – אם ברצונכם לנתח את הנתונים עוד יותר, תוכלו להוריד אותם על ידי לחיצה על כפתור ההורדה שליד אפשרות טווח הזמן.

שימוש בגוגל טרנדס ל-SEO

עבור אנשים SEO ויוצרי תוכן, גוגל טרנדס הוא משאב מעולה. שילוב של מילות מפתח שנמצאות בתקופה זו במגמות בתוכן שלכם יכול לשפר החשיפה והרלוונטיות שלו. על ידי הבנת מה זה גוגל טרנדס ואיך לבצע שימוש בנתונים שלו, תוכלו לבצע אופטימיזציה לאתר ולתוכן שלכם בצורה שיתאימו להתנהגויות החיפוש הנוכחיות, מה שגדיל לכם גם מספר כניסות לאתר וגם מעורבות. יתרונות נוספים:

  • מחקר והרחבה של מילות מפתח – זיהוי מילות מפתח פופולריות – גוגל טרנדס עוזר לגלות את מילות המפתח הפופולריות האחרונות הקשורות לתחום שלכם. שילוב מילות מפתח אלו בתוכן שלכם יעזור לכם למשוך יותר גולשים שמחפשים נושאים עדכניים ורלוונטיים .
  • לונגטיילים – הכלי מאפשר לחקור וריאציות של מילות המפתח העיקריות שלכם ועוזר לכם למצוא מילות מפתח זנב ארוך שיכולות להניע תנועה ממוקדת לאתר שלכם .
  • הבנת מגמות עונתיות – גוגל טרנדס יכול לזהות מגמות עונתיות בהתנהגות החיפוש, מה שמאפשר להכין ולבצע אופטימיזציה לתוכן מראש. לדוגמה, אם אתם בתעשיית האיקומרס, לדעת מתי מוצרים מסוימים מגיעים לשיא בעניין החיפוש יכול לעזור לכם להתאים את אסטרטגיית הקידום שלכם כדי ללכוד כמויות גבוהות של תנועה עונתית.
  • פיתוח אסטרטגיית תוכן – על ידי הבנת מה פופולרי כרגע או מה שצובר תאוצה, אפשר להתאים את אסטרטגיית התוכן כך שתתאים לתחומי העניין והשאילתות של המשתמשים . 
  • ניתוח מתחרים – אפשר להשתמש בטרנדס כדי לעקוב אחרי ביצועי החיפוש של מילות מפתח הקשורות למתחרים שלכם. המידע הזה יכול לעזור לכם לזהות פערים באסטרטגיה שלכם או בתחומים שבהם אתם יכולים לבדל את התוכן שלכם כדי ללכוד יותר תנועת חיפוש.
  • הימנעות ממילות מפתח מיושנות – על ידי מעקב אחר מגמות נפח החיפוש לאורך זמן, תוכלו להימנע מבזבוז מאמצים על מילות מפתח שהפופולריות שלהן יורדת. התמקדות במילות מפתח בעלות עניין הולך וגובר או יציב מבטיחה שאסטרטגיית הקידום שלכם תישאר יעילה והתוכן שלכם רלוונטי.

סיכום

מה תפקידה של גוגל Trends בהבנת התנהגות הצרכנים? על ידי מתן נתונים על נפח החיפוש של מונחים שונים, טרנדס מציע הצצה לעניין של הציבור בנושאים, מוצרים או אירועים ספציפיים. המידע הזה יכול להיות שימוש לבעלי עסקים שחשוב להם להבין טוב יותר את קהל היעד שלהם ולקבל החלטות מחושבות לגבי פיתוח מוצר, קמפיינים שיווקיים ויצירת תוכן.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram